• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UL: Kapa julfläsket

Grattis Trikâ-Tänjer!

Av bilden i ditt inlägg att döma funkar metoden riktigt bra, och du ser ju numer jämföreslevis riktigt slank och fin ut, även om det fortfarande finns en del kvar att ta.. om man säger sâ.

Se nu bara till att inte gâ upp igen, utan fortsátt att äta Hálften ett tag till!

Mvh, Malindo

669167.jpg
 
Ack ett sådant skönt smicker! Herr bouldermeister, jag rodnar! Men vad ser jag, herrn har själv gått ner allt yppigt julfläsk, och det med råge, och därtill varit och klättrat tak nu igen! Tjusigt gode herrn, tjusigt!

/ G
 
Min gode man:

vi noterar att sedan sist har Ni inte bara skrivit mer inlägg än undertecknad, utan även gâtt om i kotte-toppe-ligan. Gratulerar. Samtidigt infinner sig dock följande undran:

Kan det ligga nâgot i det faktum att medan vi friluftsintresserade män som regelbundet utövar vâr hobby skarpt bibehâller en skaplig matchvikt, sà àterkommer den del av mänskligheten som föredrar att frilufsa framför datorn (alternativt med Djurgârdspromenader som maximalt mâtt pà ansträngning) stándigt med frâgor om tips hur man ska banta?

man bara undrar

2005_0130_143330AA-vi.jpg
 
sachsaren; sa:
tigertamjaren; sa:
Metoden för dessa strålande resultat heter måhända icke helt oväntat FDH-metoden (Friss Die Hälfte = Frossa i Hälften, tack Håkke för namnet!)
[Ändrat av tigertamjaren 2005-02-01 kl 13:28]

Was machen Sie? Du får inte avslöja våra toppenhemliga och ureffektiva bantningsmetoder!
/G.
Sehr geehrter Herr Sachsaren,

det är väl ingen hemlis?! (Även om många tüskar tycks vara fullständigt ovetande om denna metod...)

/Håkan
 
Malindo; sa:

Bäste Manilod, återigen tack så mycket för gratulationerna.

Ang. din undran kring orsaksammanhangen vid olika slags aktiviteter, deras energiåtgång och eventuellt påföljande kroppsvikt stå jag själv frågande. Ty mina ögon må möjligen förleda mig, men mig synes att den energimängd som frambringandet av alla dessa högkvalitativa textmassor sluka icke otvetydigt äro mindre än den energimängd som herrns så kallade skarpa utomhusaktivitet (som han här förevisar) förbrukar.

För övrigt sliter även undertecknad ont ute i den s.k. friska luften när nödvändigt datorbundet arbete icke kräva närvaro inom fasta väggar.

lookin_good2.jpg


/ G
 
Kände och kände. Osäkra uppgifter gör gällande att mannen på bilden hade intagit en kraftig överdos av "frisk" utomhusluft och närande s.k. livsmedel varvid det på bilden beskrivna fatala tillståndet inföll.

Som devisen lyder - too much of a good is bad.

Dock menar samma uppgifter att personen nu har repat sig en smula efter att ha hostat ut den elaka uteluften och börjat tillämpa en i Tyskland uppfunnen men därstädes sällan tillämpad bantningsmetod.

/ G
 
Sammanfattande utdrag ur SÄPOS hemligstämplade rapport A3/453/1987:

I samband med Lt. Kurt Holmströms (bif. bild) försvinnande frân FJS nyârsbal 1987 fanns vad som först tolkades som ett lätt vanställt och svullet manslik i ett skogsparti närheten. Mannen satt i lutad mot ett träd hàllandes nàgot som liknade en kaffekopp.

Strax innan polisens tekniker kommit pà plats, började mannen plötsligt att làngsamt röra pà sig. Efter ytterligare minuter reste han sig plötsligt upp. I samband med detta rörde sig hans läppar och verkade forma ord. Kort dárefter steg han med bestámda kliv fràn plasten. Ingen kom sig för att stoppa honom.

Konstapel Hermanson hade sinnesnärvaro nog att bórja filma denna hándelse, varfór dels film-bevis, liksom samstämmiga vittnesuppgifter, klart vidimerar dess autencitet.

Via analyser av K. Hermansons film har man kunnat tolka mannens ordlösa tal sàsom varandes ryska. Översatt till svenska lyder de:

"Transformering klar" samt "Uppdrag uppfattat: desestablisering av svenska friluftsmänniskor"

2-69.jpg

Den försvunne Lt. Holmström
 
Relevanta frågor förvisso, inte minst eftersom stackars Lt. Holmströms fötter är det enda av hans välnärda korpus som ej syns på bilden. Varför? Är det möjligen något med dessa fötter som inte tål en närmare besiktning, ens i en redan hemligstämplad rapport? Och varför har denna strikt hemligstämplade rapport hamnat just hos en viss kringstrykande "kängförsäljare"? Varför ligger han f.ö. på sin bild ovan på rygg med fötterna i luften i något som ser ut som ett försök att avlasta dem från allt för trånga skodon?

Säger möjligen den här bilden er något HERR MALINOVSKIJ?

VIfeet.jpg


/ G
 
Ölbanta?

Innehåller inte öl en massa vitaminer? Borde man inte kunna öl-fasta? Tio dagar på enbart öl, säj fem liter om dagen, så går man ner i vikt. Eller?
 
Re: Ölbanta?

Boludo; sa:
Innehåller inte öl en massa vitaminer? Borde man inte kunna öl-fasta? Tio dagar på enbart öl, säj fem liter om dagen, så går man ner i vikt. Eller?

Mena han möjligen öl såsom i cerveza, bier, pilsner? Skulle detta vara en adekvat metod för viktminskning? Metoden är också den uppfunnen i Tyskland (Bayern närmare bestämt), men till skillnad från FDH-metoden har denna metod tillämpats i verkligt stor omfattning. Med känt resultat.

oktoberfest.jpg



Drar mig också till minnes fetlagda raggare med T-tröjor "Öl byggde denna kropp".

Tack för tipset, men nej tack!

/ G