• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UL: Kapa julfläsket

malindo; sa:
Dannes bilder lámnar ju i allmánhet lite utrymme för fantasin, utan är ganska "rakt pâ sak".

Mina erfarenheter om hur damer reagerar, är att det ibland är en viss grad av sublimitet är att föredra.

En tanke vore kanske att ta i beaktande denna bild, där man knappt kan ana Windstopper-kalsongerna under Cordura-brallorna, som kandidat till "Framsidan"?:

cpic3f2a58dbc00eb_tn.jpg


Dan: kanske du kunde ta med den i din Delta-test?
Nja, lite fantasi visade du nog prov på beträffande Junker Jägares sten Malindo. Men sublimiteten har du rätt i. Frågan är bara vad som är mest sublimt, en karl som bara visar nederdelen iförd cordurabyxor, eller en karl som visar ögon och WB-kallingar? Damers i alla fall officiella utlåtande om det första de lägger märke till är ofta ögonen. Här kanske vi kan få ett expertutlåtande?;)

Jag är lite skeptisk till tjejforumtanken. Det skulle väl i så fall vara för att göra en sorts sammanställning. Men säkert har Utsidans damer redan sett våra alster och kan, om de vill, kommentera hela projektet när som helst. Synpunkter tas gärna emot nu, på ett tidigt skede medan det är ett pilotprojekt:)

Bilden "Tyrbjörn spanar" och damen som mest vill sjunka genom jorden tycker jag kan tolkas på minst två olika sätt. Antingen "Tyrbjörn spanar", väntande på brudarna som inledning. Eller där en lufs får stå och spana för att den dam som dykt upp inte vill ha med lufsen att göra, utan vill sjunka genom jorden och undrar typ "vad gör jag här?". Kanske en inte helt osannolik avslutning på dejten, ehh?

Raskesven- som vurmar för pragmatismen
 
tigertamjaren; sa:
.....
Jag antar att med "järvens sätt att söka sig fram genom kuperad terräng" åsyftas ett visst klipp i steget,....
.....
/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-01-19 kl 13:18]
Alldeles riktigt tigern, samt att järven inte skyr utan gärna tar vägen över alla kullar på sin väg genom terrängen.

Raskesven
 
Vad damer tycka och tänka, samt áven herrar

Du har helt rätt, Dan, att det är kluriga grejer det här. Kanske Tyrbjórns ögon har just den där djuriska glimten som kan fâ vissa representanter för det täcka könet att slâ till. Â andra sidan finns ju även de som snarare faller för ett par sammetsmjuka varianter, medan en tredje grupp föredra en intresant, hemlighetsfull och látt ointresserad blick.

Tror att hemligheten bakom vâr sites framgâng pà den öppna marknaden ligger i en tillräcklig màngfald i bildmaterialet, pà det att största möjliga andel av vâra potentiella kunder tánder till vid första anblicken..

Och dármed tillbaka till basic: identifiering av potentiella kunder...
 
Alltså gossar,
era marknadsplaner för vår påtänkta dejtingsajt är väl lite som att gå över ån efter vatten, tycker ni inte? Härna sitter vi ju redan och breder ut oss inför allmogen av frilutsidkare på det att deras iver att få tillträde till denna tjänst måste vara ytterst påtaglig. Jag känner hur forumet formligen skakar och vibrerar i förväntan. Överallt pratas det om denna sajt: i fikarum, på bussar, i barer. Det skickas SMS, och alla Svitjods dejtingportaler går glödheta inför denna väntade succé! Vi behöver m.a.o. inte söka efter våra kunder, de står där redan med mössan i hand och väntar på att få bli insläppta! Muhammed kan alltså lugnt sätta sig ner och invänta bergets ankomst! ;)

För övrigt tycker jag Tyrbjörns vindkallingar är just så fräna som vår sajt bör vara. (Har själv ett par liknande, men de är helsvarta varför de inte ser riktigt så blöjliknande ut som Tyrbjörns!) :) Å andra sidan har vi nog gott om plats för Malindos "underkroppsbilder" också. Bra jobbat fränder!

/ G
 
Mànne det vara pà töcken vis? OK, vi kör som du säger!! Det är trots allt du Tiger som har web-erfaringerne.

Som en liten anekdotisk information kan informeras att den sk. Underlivsbilden togs i samband med mina skors ett-ârsdag, vilket inte gör bilden mindre eggande för det!

Och ang. om att gà efter ân för att hámta vann: kom just pà att jag fick en váldans fin 2004-kalender av min kund i Korea, kallad Kama Sutra (kalendern alltsâ, inte kunden.) och fylld med fina foton pà söta smà insekter i full färd med att pà all upptänklig elegans och variation i greppen utöka sitt släkte. Ska se om jag kan fixa till detta lite.

Mvh / Mats
 
Sublimiteter...!?

malindo; sa:
Mina erfarenheter om hur damer reagerar, är att det ibland är en viss grad av sublimitet är att föredra.

Raskesven; sa:
Damers i alla fall officiella utlåtande om det första de lägger märke till är ofta ögonen. Här kanske vi kan få ett expertutlåtande?;)

Synpunkter tas gärna emot nu, på ett tidigt skede medan det är ett pilotprojekt:)
Det beror väl på vad man är ute efter - ni försöker identifiera potentiella "kunder" utan att vara riktigt tydliga över vad ni egentligen erbjuder. Lite otydlig affärsidé, tycker jag...

Om man likt Junker Jägare (eller vad han nu hette) är ute efter en tålig livskamrat (med eller utan talang inom "extreme ironing", fast helst med huvud) så gäller det nog att hålla sig på den sublima sidan, och då menar jag att det handlar om att visa alla sina goda sidor innan man avslöjar WB-kallingarna á la Tyrbjörn (fast jag gillar bilderna ändå, ger lite stuns åt diskussionen).

Faktiskt följde jag den här tråden för julfläskets och chokladens skull, men säkert har jag bränt några extra kalorier under tiden (ett gott skratt förlänger käften och nyttjar såväl ansiktsmuskler som diafragma, och dessutom rodnade jag förtjust över associationerna i järvens smygande - gjorde säkert av med någon kalori även där i det extra avgivandet av värme).

Men jag håller definitivt med Raskesven, ögon är radikalt mycket intressantare än ben&fötter!
 
Heavyweight: Kapa, kapa, kapa!

Gott folk, är det någon som lyfter på ögonbrynen åt att den här tråden grävs fram så här några dagar efter trettondagen? Ingen?

Nya fantastiska rön, omdanande erfarenheter, otroliga skrönor etc efterfrågas alltså ånyo om hur man bäst kapar sina från julskinkor, sillsallader (mums!), pepparkakor och nötter just pålagda extrakilon. Shoot!

/ G
 
Re: Heavyweight: Kapa, kapa, kapa!

tigertamjaren; sa:
Gott folk, är det någon som lyfter på ögonbrynen åt att den här tråden grävs fram så här några dagar efter trettondagen? Ingen?

Nya fantastiska rön, omdanande erfarenheter, otroliga skrönor etc efterfrågas alltså ånyo om hur man bäst kapar sina från julskinkor, sillsallader (mums!), pepparkakor och nötter just pålagda extrakilon. Shoot!

/ G

Såg reklam om en hemsida där man kunde "tappa vikt på nätet" det är väl bara att surfa dit och se hullet försvinna ut i cyberrymden...
Jag gjorde faktisk en research hos frissan förra året. Tyvärr var de flesta tips ganska sansade, handlade mest om motion och att äta lagom mycket...
En tidning hade dock en artikel om Joe Labero som trollade bort vikten, så köp dig en trollerilåda. En annan tidning berättade att Ophra hade betalt $60.000 (tror jag) för att skära bort fettet och sedan äta upp sig igen. Tänk så mycket cyklar och cykelresor man kan få för de pengarna! Mitt tips är att köpa en cykel (det går att få bra cyklar under halvmiljonen också) och trampa på. Eller så sätter du dubbdäck på cyklocrossen.
/Stina
 
Hmmm, dubbdäck på cykeln är ju alltid en tanke... De ligger fortfarande hemma och skräpar i nu grusade förhoppningar om en lång, strålande skridskovinter. Men kanske kunde man kapa några hekto med en helgtur på cykeln istället?! Dock måste ju kanelbullarna med i så fall och då blir det väl ett nollsummespel?

/ G
 
Mycket lämplig tidpunkt på året för att väcka denna tråd!!

Det bästa sättet måste ju vara att äta all denna goda mat i naturen när man rör på sig, då behöver man varken sluta äta eller gå upp i vikt.. :)

Planerar just nu en midvintertur till Muddus i februari. Turåkning, vintertältning och god mat i förhoppningsvis massor med snö och många minus.

Om man packar mat, tält m.m. i en pulka så får man garanterat jobba för mödan att äta massor av god mat på kvällen. Om man då förhoppningsvis får pulsa i nyfallen djupnö är det nog ingen risk att maten inte förbränns.

Bär gärna extra för god mat...

//Patrik