• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UL: Kapa julfläsket

Re: RE: Arrangemanget

jamo; sa:
-Nu kanske Malindo börjar svettas lite, mycket att förbereda, haha.. :)

Harrejisses man, vad kom den ifrân?

Nâväl, allt det dár fixars lätt bara man har de rätta kontakterna inom Abenteuer-Tursimus-branchen här pà ön, samt den cash det behövs för att betala desamma.

Alltsà kan jag sammanfatta projekt Mallis pà följande vis, sett fràn en malindo-synvinkel:

- Organisation av resa bör genomföras av var och en.
- Organsiation av eventuiell gemenesam unterkunft kan, om sà önskas, undersökas av Malindo. Eventuella rabatter kan kanske uppnàs (vilka naturligtvis lággs till malindos övriga provitioner ;-))
- Vad gáller lättorgansierade aktiviteter, sàsom bergsvandring, topp-turer etc, kan rutter för dylika föreslàs av Malindo, och áven deltagande av densamme i detsamma ske naturligtvis med gládje i màn det ár materialistiskt möjligt.
- Kràngligare aktiviteter, typ canyoing, kajaking etc etc, kan organsieras, om önskemàl finnes, via specilaliserade fóretag dár undertecknad har en del kontakter. Möjligtvis kan bra priser uppnàs. även hár deltar undertecknad gärna, beroedne pà vilken aktivitet vi talar om.
- vad beträffar Mr. Mcluirs aktiviteter, finns det ju áven hár ett visst utbud, áven om 10 àrs liv som stadgad familjefar fàtt undertecknad att hava tappat kontrollen pà vad som egentligen finnas, samt áven infört restriktioner pà vad som vara 100%igt genomförbart. Hár föreslàs individuell aktion för de som sà önska.
- vad gáller besók pà fabrik, pryl-butiker etc. ár detta naturligtvis ocksà látt att fixa för en flink Malindo.

jaha, boys, alltsà: fixa flyg och kom överens om datum, typ av logi och typ av aktiviteter , sà ska allt bli bra!

Mvh / Malindon
 
gundj; sa:
[QUOTE Men bättre ändå vore en bild på ett gäng desperata, illaluktande junkrar i rutiga flanellskjortor som tittar fram ur en kåtaöppning (internet är glädjande nog luktlöst...). Bör vara väldigt lockande för mången amoröst hugad fröken...
/ G

Jag har ju alltid undrat vad junker jägare jagar, nu förstår jag. [/QUOTE]
Jag vet inte om du redan känner till det, men bautastenen ovan heter just "Junker Jägares sten" och det finns en story förknippad med den. Jag har den inte exakt, men något hitåt:

"För några 100 år sedan fanns en fager jungfru och den fattige junkern, som kära ville tillbringa sina år tillsammans. Detta ogillades dock av fadern till den sköna mön, så paret tog sin tillflykt till Tiveden. De fann en lägerplats där de trodde sig vara säkra, invid den stora stenen. Junkern gjorde upp en eld och gick sen ut på jakt efter något att äta.

Under tiden hade dock fadern sänt sina män efter rymlingarna. De fann mön och försökte få henne att följa med frivilligt. Men hon dräpte en av männen med svärdet som junkern lämnat kvar, så de andra männen fann ingen annan råd än att hugga av hennes huvud.

När junkern kom tillbaks till platsen fann han den dräpte mannen och mön, dock utan huvudet hennes som männen tagit med sig. Förtvivlad flydde han söderut till Tyskland och hördes sedan aldrig av mer. Men än idag vet de människor som vågat närma sig Junker Jägares sten om natten att berätta om den nu huvudlösa jungfrun som i vit klädsel utan ro vandrar runt stenen och väntar på sin junker....

Raskesven
 
Bitarna faller pà plats

Och därmed fâr man vál trots allt sága att Junker Jägares sten som Homepage-bild pà vâr dejt-site är lámpad pà mer än ett sätt. (Gillade aldrig riktigt idéen med de tre illaluktande pâgarna i kâtan)


Mvh / Mats
 
Jodå, jag känner till stenen och har hört liknande historia.
Jag brukar ta mig en tur i Tivedenskogarna lite då och då, var faktiskt där första gången 1970, just vid Junker jägares sten b l a.
 
FOTO PÂ KÂTTRÄFFENS FRAMSIDA

Hejsan Tigger, bra jobbat! Tror du är starkt nog att axlña min fd. uppgift som projektleiter nu.

Ditt förslag ser ut som en bra skiss att arbeta vidare pà. Ser t.ex att framside-fotot lämnats blankt.. Raske Sven verkar ju ha ett oustsinligt förràd av lämpliga alster, varför valet naturligtvis är svârt... Junkerns sten naturligtvis en given favorit, men den hänförande bilden pà Tyrbjörn i bara kallingarna utanför kàtan är ju ocksà váldigt suggestiv.

Vidare underrubrikerna: här màste vi göra en väldefinerad och láttnavigerad komposition av rubriker och underrubriker..Utedasset?

Slutligen: sök- och ihopparnings-maskin, samt betalning. Mycket viktigt att detta funkar automatsikt. Att manuellt försöka fà till det visar sig vara knepigare än jag trodde. Min sekreterare är mycket desulisionerad, vilket menligen pàverkar vàr mellanmänskliga relation och mitt dagliga arbete.

OK, vi kör vidare!

Mvh / Mats
 
Är mycket osäker på om jag verkligen är rätt man som medlare mellan vår vän Raskesven och din Mercedes. Jag antar att med "järvens sätt att söka sig fram genom kuperad terräng" åsyftas ett visst klipp i steget, varför din omtalade stationsvagn till sekreterare inte bara ska vara smäcker, tålig och matkunnig, utan också snabb i fötterna. Vi lämnar emellertid detta arbete åt vår kommande automatiska nättjänst, Kåtträffen.

I den därna stora tomma rutan tänkte jag att vi skulle ha själva "contentet", dvs hela det läckra innehållet på sajten! ;) Observera dock att detta är ett taffligt ogenomtänkt utkast, den skarpa sidan kommer vara så frän att snålvattnet rinner till!

Raskesvens bilder är emellertid ypperliga bidrag till sajtens dragningskraft. Tack Dan! ;) (En liten fråga bara: vad är Tyrbjörn egentligen utstyrd med "mellan magen och benen"???)

Sajten är alltså "under konstruktion".

Na gut!

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-01-19 kl 13:18]
 
tigertamjaren; sa:
.....
Raskesvens bilder är emellertid ypperliga bidrag till sajtens dragningskraft. Tack Dan! ;) (En liten fråga bara: vad är Tyrbjörn egentligen utstyrd med "mellan magen och benen"???)

Sajten är alltså "under konstruktion".

Na gut!

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-01-19 kl 13:18]
Väl bekomme. Som svar på frågan; Windbreakerkallingar:)

Raskesven
 
Idé till Delta-test

Jag ser verkligen fram emot nya läckra site-designs!

Ang. vilka bilder som har mest attraktions-kraft pà damer (dvs framtida kunder till sajten) kanske du Dan skulle kunna lágga upp nàgra av dina básta alster pà Tjejforumet och be om kommentarer, utlàtanden och vilka känslor de väcker "i maggropen", sas? OK?

Dà kör vi gubbar!
 
Dannes bilder lámnar ju i allmánhet lite utrymme för fantasin, utan är ganska "rakt pâ sak".

Mina erfarenheter om hur damer reagerar, är att det ibland är en viss grad av sublimitet är att föredra.

En tanke vore kanske att ta i beaktande denna bild, där man knappt kan ana Windstopper-kalsongerna under Cordura-brallorna, som kandidat till "Framsidan"?:

cpic3f2a58dbc00eb_tn.jpg


Dan: kanske du kunde ta med den i din Delta-test?