• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UL: Kapa julfläsket

Re: Choklad-diet:

Nordesjo; sa:
För svenskt vidkommande rekommenderas "Prestige of Belgium". Deras chokladkakor hittar man hos välsorterade ICA-handlare till ett pris som ligger under till exempel Marabous "sockrat fett med chokladsmak", typ 12 spänn för 100 g.

Att mörk choklad är nyttigt är helt logiskt - det följer nämligen av min teori "allt som är gott är nyttigt, annars skulle det ju inte vara gott".
(Men man måste givetvis ha sinnesnärvaro att inse att till exempel vanligt godis inte alls är särskilt gott)

Är denna interesanta produkt ett ICA-märke?

Som sagt, med lite självdisciplin verkar din teori ju riktigt trevlig. och vanligt godis är ju faktiskt rätt äckligt i lángden.
 
Putteponken nu får du allt spotta upp dig en smula, nog för att jag gärna frossar i choklad, goa ostar och ett vällagrat rödvin, men narcoticum ligger icke för mig.

Nu ligger man emellertid tydligen riktigt illa till för de tidigare så arga kontrahenterna, Kåtornas Herre och Plastgranarnas Överstepräst, går nu uppenbarligen till samfällt anfall mot en stackars hjälpsökande julfrossare som en annan. Att sikta in sig på ett för litet plagg var annars ett fint tillskott i bantningstipsskörden, man tackar! Tyvärr blir det svårt att medelst bantning få mina armar att passa i de numer för korta jackärmarna. Men jag kan ju alltid ersätta den med en redigt smal jacka, vad sägs om storlek B152? ;)

Herr Nordesjös idé om att allt gott är nyttigt kan vi väl för övrigt lätt stoppa in i vår frossarhypotes?

Fint jobbat gossar!

/ G
 
malindo; sa:
Raskesven; sa:
tigertamjaren; sa:
....
Men NO MORE, här ska fläsket av och det nu!
.....

/ G
Aha, där har vi anledningen till att storlek L i WS-fleecen inte längre täcker, eller?;) Kanske du borde behålla den som mall att sträva efter?:)

Raskesven

Där kom den! Härligt Rasken.. bra att det finns män som námna saker vid dess rätta namn, även om det svider.

Mvh / Mats
Trevligt att se att du har piggnat till igen Malindo, efter din downperiod under jul-nyårshelgen. Du kanske hade blivit utsatt för drag?;-)

Är hon tålig, snygg och kan laga mat förresten, din sekreterare?:)

Mvh Raskesven
 
tigertamjaren; sa:
....
Att sikta in sig på ett för litet plagg var annars ett fint tillskott i bantningstipsskörden, man tackar!
.....
/ G
Jag kör själv kontinuerligt den metoden, fast med ett par brallor. Mitt mål är att det aldrig ska få gå mer än max 3 månader mellan minst veckolånga vandringar. Blir nästan alltid kortare intervaller än så. Hemkommen från en vandring är mina mallbrallor något stora i midjan. Men är jag slapp och inte tränar magen under kommande tre månader blir det tight i midjan. Dags att dra ut på¨vandring :)

Raskesven
 
tigertamjaren; sa:
Raskesven; sa:
Är hon tålig, snygg och kan laga mat förresten, din sekreterare?:)

Nu inser ni kanske varför jag redan från början lade den här tråden i Fritt Forum.

/ G

Godmorgon mina herrar. Vilken röra.

Kâtornas Herre: jag är ledsen, men jag tvivlar starkt pà att min sekreterare delar ditt starka intresse för kâtor, varför jag anser vidare tankar om henne sàsom fórspilld tid. Om hon kan laga mat kánner jag tyvärr icke till, men jag tvivlar. Vad menar bror fór övrigt med "tâlig"?

Julgrans-robbarn: Ang. val av Forum sà undrade jag just varför du inte lagt tràden till Utsidans válkánda och populára Bantnings-Forum? Sedan Raskesven kom in i matchen borde tràden nu emellertid bytas över till Utsidans likaledes populára "Kât-träffen"

Mvh / Malindo
 
malindo; sa:
Kâtornas Herre: jag är ledsen, men jag tvivlar starkt pà att min sekreterare delar ditt starka intresse för kâtor, varför jag anser vidare tankar om henne sàsom fórspilld tid. Om hon kan laga mat kánner jag tyvärr icke till, men jag tvivlar. Vad menar bror fór övrigt med "tâlig"?
.....
.....Sedan Raskesven kom in i matchen borde tràden nu emellertid bytas över till Utsidans likaledes populára "Kât-träffen"

Mvh / Malindo
Malindo: Tålig = kverulerar inte efter en veckas regn, när gröten bränt fast, när kängor och ben sjunker ner i sunk eller likartade prövningar under vandringar.

Intressant med de associationer vissa inlägg framkallar:)

Raskesven- som normalt inte bär mustasch.
 
Tamejtusan om inte Malindo är något stort på spåret här: Ett renodlat dejtingforum?! Som långköraren Brudar i fjällen så tydligt indikerar verkar ju Raskesven knappast vara den ende kåta man (ska det verkligen särskrivas här?...) som önskar lite lajbans i busken. 2 personer förbränner ju dessutom dubbelt så mycket kalorier som en!!! Vilken folkhälsogärning vore då inte detta!

/ G
 
tigertamjaren; sa:
2 personer förbränner ju dessutom dubbelt så mycket kalorier som en!!! Vilken folkhälsogärning vore då inte detta!

/ G

Nu vill inte jag lägga mig i och störa i klubben för inbördes beundran(avundsjuk för att jag inte får vara med).. Men enligt Aftonbladet så förbränner man fler kalorier vid strykning än vid en kärleksakt. Borde inte (med tanke på trådens ursprung) Rasken ta med sig ett resestrykjärn istället för en kvinna till skogs?

Det är väl fortfarande julfläskångest det handlar om?
 
FJS90-91; sa:
Borde inte (med tanke på trådens ursprung) Rasken ta med sig ett resestrykjärn istället för en kvinna till skogs?

Japp!
Viktigt att klädseln inte bara är polyvalent, utan också nystruken!
Och bara att släpa på ett strykjärn borde väl bränna (haha) lite extra?

Nu väntar vi bara på att primus eller msr tar fram ett gasoldrivet "Outdoor Iron" med titansula.

Traditionalisten kan köpa trangias rödspritsdrivna konkurrent.
 
Raskesven; sa:
Raskesven- som normalt inte bär mustasch.

Där försvann sista halmstrâet ang. eventuella möjligheter att gâ hem hos min sekreterare Remedios (som inte har mustasch hon heller). Dock skulle hon , som sà mànga andra här, kanske vara intresserad av denna tràds eventuella slutsatser vad gáller viktminskning. Hon ár ocksà intresserad av att förbáttra sin engeelska, varför hon insisterar att konversera med mig pà just detta sprâk. kan ju vara ett sátt att locka henne lite: ándlösa nátter i kâtan (uppmonterad i nâgonstans pà Mallis), konverserandes pà Sheakspears sprâk under fotogen-lampans sken..

Tigger: du som har internet-erfarenhet: kanske man skulle skapa en betal-sajt för kärlekskranka fjällvandrare? Kât-träffen är ju ett bra arbetsnamn och en bra början pà ett dylikt projekt.

Mvh / Malindo