Det har jag faktiskt svårt att svara på. Generellt anser jag att handverktyg behöver hållas i handen för att bedöma om det passar brukaren. Det finns ingen kniv som passar alla lika bra. En biverkning av internet-shoppandet och pappersbedömning skulle kunna vara att vi glömmer hur olika vi är. På pappret är Dragonfly 2 en närmast perfekt kniv. Den är oerhört omtyckt och populär men i verkligheten "klickade" det inte.
Jag hade en flatslipad Endura 4 för några år sen och det var exakt samma visa där. "Vill ha"-faktorn var övermäktig när jag läste om knivarna men i handen verkar det som om Spyderco helt enkelt inte är för mig och jag sålde Enduran. Jag förstår om man älskar Dragonfly 2. Den väger ingenting, är svinvass och har innovativa funktioner och bra ergonomi.
Jag hade en flatslipad Endura 4 för några år sen och det var exakt samma visa där. "Vill ha"-faktorn var övermäktig när jag läste om knivarna men i handen verkar det som om Spyderco helt enkelt inte är för mig och jag sålde Enduran. Jag förstår om man älskar Dragonfly 2. Den väger ingenting, är svinvass och har innovativa funktioner och bra ergonomi.