Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Tackar MAW o SEVED. :)
Heh heh,,, måste prova lite olika saker man får i huvudet då o då :) Nästa ide jag har i skallen blir en sticktångare:)

Var ute i skogen idag och stekte tomat, kött, ost och ägg över elden.
När det är dags att vända min omelett för att förhindra illasmakande brännskador på densamma, inser jag att alla skedar är kvarglömda hemma.
Istället för att flytta stekpannan från glödbädden bestämmer jag mig för att hetsa.
Sliter fram sågen, rusar till närmsta björk och kapar två längder. Ett skedämne och en batong.
-Helvete det luktar bränt, öka!
Klyver skedämnet och hets-täljer fram ett spadliknande föremål med en Mora Robust.
Vänder innehållet i stekpannan som nu blir mer sörja än omelett, men jag är imponerad av mig själv. Jag har tillverkat en sked på under 1 minut!
Putsar lite och gröper ur skeden hjälpligt med robusten. Sen avnjuter jag min "äggstanning" med en kopp kaffe och en snus i påsk-solen.

Tar med mig skogsverktyget hem och putsar vidare.
Y1beb1beba

På bilden:
Mora Robust
Gammal kniv stämplad Erik Frost Mora. -Täljkniv?
Dubbeleggad skedkniv Frost/Mora
Hets-sked Björk :)

Var ute i skogen idag och stekte tomat, kött, ost och ägg över elden.
När det är dags att vända min omelett för att förhindra illasmakande brännskador på densamma, inser jag att alla skedar är kvarglömda hemma.
Istället för att flytta stekpannan från glödbädden bestämmer jag mig för att hetsa.
Sliter fram sågen, rusar till närmsta björk och kapar två längder. Ett skedämne och en batong.
-Helvete det luktar bränt, öka!
Klyver skedämnet och hets-täljer fram ett spadliknande föremål med en Mora Robust.
Vänder innehållet i stekpannan som nu blir mer sörja än omelett, men jag är imponerad av mig själv. Jag har tillverkat en sked på under 1 minut!
Putsar lite och gröper ur skeden hjälpligt med robusten. Sen avnjuter jag min "äggstanning" med en kopp kaffe och en snus i påsk-solen.

Tar med mig skogsverktyget hem och putsar vidare.
Y1beb1beba

På bilden:
Mora Robust
Gammal kniv stämplad Erik Frost Mora. -Täljkniv?
Dubbeleggad skedkniv Frost/Mora
Hets-sked Björk :)

Härlig historia! :) Mora Robust är en av mina favoriter.

Krut

Halloj killar!

Lånar några rader här. Har en ny Fällkniven Krut jag måste sälja vidare av lite olika skäl. Släpper den för 3000 kr. Den är alltså helt ny, inte ens greppad eller varit nere i slidan. Jäkla fin, hoppas någon är sugen.

skogstomten;637353 På bilden: Mora Robust Gammal kniv stämplad Erik Frost Mora. -Täljkniv? Dubbeleggad skedkniv Frost/Mora Hets-sked Björk :)[/QUOTE sa:
Den lilla täljkniven är klockren!
Har en sådan och den vill jag inte vara utan.
Din har dock finare trä i skaftet.

Mora Robust måste vara en succe för Mora.
Någon som har försäljningssiffror?

Mikael

Usel kvällsbild med ljus från skrivbordslampan. Men det är en slida till A2 i varje fall. Gjorde den i rätt tjock shaft. Kniven sitter som i en kydexslida, styvt och fint blev lädret. Fit&finish är väl OK, inte den bästa jag gjort.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    58.1 KB · Visningar: 997

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg