Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Måste bara skryta lite över min fina fånglina...

Den är gjord i Amsteel blue 7/64 och jag använde instruktionerna jag hittade här: http://www.youtube.com/watch?v=xcoKeXAwBZY&feature=youtube_gdata_player

Jag gjorde dock en liten skillnad i att jag skippade den sista tummen i ändarna. Såg ingen poäng med den ;)
__
Fredrik

Vilken fin kniv!
är själv på jakt efter nått liknande men just den typen du har verkar inte finnas.
Har du snickrat ihop det själv? lite svårt och se men fått för mig det är samma blad som på w11.

Fin var den iaf! :)

Vilken fin kniv!
är själv på jakt efter nått liknande men just den typen du har verkar inte finnas.
Har du snickrat ihop det själv? lite svårt och se men fått för mig det är samma blad som på w11.

Fin var den iaf! :)

Tyvärr så har jag inte gjort det. Det är en helt vanlig W11 i masurbjörk. Finns lite varstans. Och jag håller med, den är riktigt fin :)
__
Fredrik

Tyvärr så har jag inte gjort det. Det är en helt vanlig W11 i masurbjörk. Finns lite varstans. Och jag håller med, den är riktigt fin :)
__
Fredrik

Men har du utfrästa spår i sidan på handtaget med?

http://www.knivbutik.se/jaktknivar/812-eka-nordic-w11-masur-jaktkniv.html

om man ser på bilderna där så är det utfräst nå spår som ska vara greppvänliga.
gillar inte riktigt dom men det syns inte på din bild.

Hur känns storleken på w11?
jag är ju lite rädd att den känns förstor så har även kollat på Eka nordic H8.
Jag hade helst åkt och känt på bägge knivarna innan jag bestämmer mig men inte hittat nån som
har dom här i oslo.

Mvh Sven

Ja, jag har de frästa spåren i min med. Det är nog vinkeln som gör att de inte syns... Jag har inga jättelabbar till händer, men tycker inte att W11 är för stor. Snarare är det så att jag inte vill ha en mindre. Det är ett väldigt bra grepp i min hand och jag får full kraft ned i arbetet.

H8 är oxå en väligt fin kniv. Jag valde mellan just dessa två när jag köpte denna. Anledningen till att det blev W11 var att jag kommer att använda mig mer av täljegenskaperna än matlagning.
__
Fredrik

re

Fina knivar grabbar. :)

Gjorde en lite n jägare med bladlängd på ca 9 cm o hela ca 20.5 cm långt. Donade skaftet av stabbat masurbjörk och bolstert av mammut elfenben. Bladet gjorde jag av o1 stål ca 5mm tjockt. Hoppas ni gillar den :)
mvh Kimmo

ett-147_zpsb2a85e75.jpg

tvaring-4_zps195180ce.jpg

fyra-119_zpsfe9211b2.jpg

Titt så fint det blev Kimmo, en full poängare :D

Ha ha har vi bytt ett tag nu, jag gör Scandis o du fulltångare ha ha .

Seved

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg