Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Usel kvällsbild med ljus från skrivbordslampan. Men det är en slida till A2 i varje fall. Gjorde den i rätt tjock shaft. Kniven sitter som i en kydexslida, styvt och fint blev lädret. Fit&finish är väl OK, inte den bästa jag gjort.
Mycket fin modell! Var köper du läder till dina projekt?
Tack! Jag köper på Skindhuset i Köpenhamn när jag har vägarna förbi. Deras shaft är betydligt tjockare än den man får på t ex Nordells. Det ger lite mer stadga och jag har faktiskt inte haft behov av härdare till det ännu, inte ens på denna relativt stora slida.
Rekommenderar verkligen butiken, de har allt och lite till för läderslöjdaren!
Rekommenderar verkligen butiken, de har allt och lite till för läderslöjdaren!
Ingen kniv visserligen men blev imponerad av den här lilla krabaten...
en av mina bössor är hos en smed för att fixas till, bla så fräser "vi" in en picatinny skena i framstocken för en lampa till dom nattliga eftersöken.
har tidigare använt en Fenix TA20 som har funkat bra, men har letat efter en mindre lampa som lyser lite bredare. hittade Jet Beam Pc10.
om den håller 550 LM kan man alltid diskutera men den lyser bredare & starkare än min Fenix.
vi får se hur den hanterar rekylen på min 9,3a...
knivbilder kommer längre fram då jag har ett par blad ifrån Seved som skall fixas!
J.
en av mina bössor är hos en smed för att fixas till, bla så fräser "vi" in en picatinny skena i framstocken för en lampa till dom nattliga eftersöken.
har tidigare använt en Fenix TA20 som har funkat bra, men har letat efter en mindre lampa som lyser lite bredare. hittade Jet Beam Pc10.
om den håller 550 LM kan man alltid diskutera men den lyser bredare & starkare än min Fenix.
vi får se hur den hanterar rekylen på min 9,3a...
knivbilder kommer längre fram då jag har ett par blad ifrån Seved som skall fixas!
J.
Bilagor
Trevlig lampa, och Spyderco! Har du tryckbrytare till den också (till lampan då alltså, inte kniven.. )?
Kör själv med en gammal god Surefire 6P vid tillfällen jag har behov av lampa på bössan.
9.3 låter bra det, kan tänka mig den gör sig utmärkt vid grisjakt. Kör själv 30-06 i en gammal hederlig CG 1900, har inte svikit hittills.
Jasså vad är det för blad från Seved du ska dona med? Bilder? Fick själv hem ett fint litet EDC blad från samme smed här för leden. Ska ta tag i det närmsta veckan.
Kör själv med en gammal god Surefire 6P vid tillfällen jag har behov av lampa på bössan.
9.3 låter bra det, kan tänka mig den gör sig utmärkt vid grisjakt. Kör själv 30-06 i en gammal hederlig CG 1900, har inte svikit hittills.
Jasså vad är det för blad från Seved du ska dona med? Bilder? Fick själv hem ett fint litet EDC blad från samme smed här för leden. Ska ta tag i det närmsta veckan.
Trevlig lampa, och Spyderco! Har du tryckbrytare till den också (till lampan då alltså, inte kniven.. )?
kör utan tryckbrytare, gillar inte det utan tänder när det börjar närma sig.. dessutom har sladden en tendens att fastna i allt djävulskap.. 9,3 an funkar bra, men ser över kulorna som jag använder, efter några incidenter iår så ska jag börja ladda NF istället för Accubond.
har fått några beställningar på knivar av lite folk som jag jagar med så jag har 4 blad liggandes ifrån Seved, hoppas att han hinner fixa till några fler stick blad också..
Bilagor
Ska bli kul o se kniven färdig
Seved
kör utan tryckbrytare, gillar inte det utan tänder när det börjar närma sig.. dessutom har sladden en tendens att fastna i allt djävulskap.. 9,3 an funkar bra, men ser över kulorna som jag använder, efter några incidenter iår så ska jag börja ladda NF istället för Accubond.
har fått några beställningar på knivar av lite folk som jag jagar med så jag har 4 blad liggandes ifrån Seved, hoppas att han hinner fixa till några fler stick blad också..
Trevliga lampor nyxo, kul project med lamp skenan. .
Aj aj har Accubonden fallerat, har den inte hållt ihop eller.
Ah se där, kul med bladen o beställningarna. Vad har du tänkt för skaft.
Japp håller på med 3 stickare till, håller på o grovslipar före härdning nu
Seved.
Trevliga lampor nyxo, kul project med lamp skenan. .
Aj aj har Accubonden fallerat, har den inte hållt ihop eller.
Ah se där, kul med bladen o beställningarna. Vad har du tänkt för skaft.
Japp håller på med 3 stickare till, håller på o grovslipar före härdning nu
Seved.
Accubond har inte hållit ihop på dom stora galtarna som jag har skjutit, visserligen tight & taskiga vinklar..
Har några som vill ha stick knivar så bara att höra av dig när dom är klara
J.
Accubond har inte hållit ihop på dom stora galtarna som jag har skjutit, visserligen tight & taskiga vinklar..
Har några som vill ha stick knivar så bara att höra av dig när dom är klara
J.
Asch da, har laddat upp en del Accu oxå, Får prova lite.
Trevligt, kul att folk gillar dom. ska bli lite slipning i helgen, Hör av mej Måste skära lite flera sen.
Seved
Asch da, har laddat upp en del Accu oxå, Får prova lite.
Trevligt ska bli lite slipning i helgen, Hör av mej
Seved
Accubond är bra, men till eftersöken på +100 kg galtar så vill jag ha kulor som dels öppnar upp sig ordentligt men även håller ihop för att palla brosk, pansar å taskiga vinklar..
Accubond är bra, men till eftersöken på +100 kg galtar så vill jag ha kulor som dels öppnar upp sig ordentligt men även håller ihop för att palla brosk, pansar å taskiga vinklar..
Ja det förstår jag, på eftersök är det mer en regel än undantag med svåra skott, med en stor gris oxå, då går det åt bra kuler.
Seved
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg