Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Snygg, men precis som du skriver så skulle jag helst skippa den stora ricasson och eventuellt minskat storleken på parerskyddet.

Fattar inte heller varför det skall vara så svårt att utesluta dessa mycket irriterande detaljer som du nämner. Det finns ju andra som klarar det ;).

~Paul~

Jag har lärt mig att det mesta är otroligt svårt om inte viljan finns. ;) Med tanke på hur fint arbetet i övrigt ser ut så tror jag att det är viljan snarare än kompetensen som saknas. Många verkar ju tycka att det är så där som den där typen av kniv ska se ut. Det är väldigt synd.

Har en gammal svarvfil liggande någonstans som nog kommer satt få bli en Bowie så småningom.

Oreb, vad landar en sådan där skönhet på ungefär?
 
Till allt friluftsliv som jakt och fiske använder jag en Fällkniven H1 eftersom den är så allround, en klar favorit!

Ibland kompletterar jag med en WM1 runt halsen.

Ska jag stycka rådjur eller älg använder jag mig av H1 och en F2.

F2:an är förövrigt en kanonkniv när man ska rensa fisk.

I köket har jag ett gäng Zwilling Four star II.

Intressant tråd!

Skickat från mobilen.
 
Rikt priset är ungefär 100$/tum, skippar man hamon så blir det lite billigare. Matt är väldigt trevlig att ha att göra med men har lite svårt att hålla utlovade leveranstider. Han har egen hemsida, goggla lameycustomknives.

Fredrik

Misstänkte att det var dom priserna det rörde sig om. Lite för högt för mig tyvärr. En mycket fin kniv dock som säkert skänker sin ägare mycken glädje! :)
 
Bilder från det skulle nog uppskattas av fler än jag. Du får väl smyga in någon trevlig kniv lite här och där. :)
blev en till gris igår, +100 kg galt som fick avslutas med stick kniv..
lite dålig bild, blev sprättad i handen av grisen så det blev en snabb färd till akuten..

lite OT, men bild på kniv å gris i alla fall...

J.
 

Bilagor

  • galt cleaner.jpg
    galt cleaner.jpg
    67.6 KB · Visningar: 426
  • Galt ul.jpg
    Galt ul.jpg
    68.7 KB · Visningar: 423
  • galt ulri.JPG
    galt ulri.JPG
    121.3 KB · Visningar: 416
  • galt ulr.JPG
    galt ulr.JPG
    142.5 KB · Visningar: 462
Misstänkte att det var dom priserna det rörde sig om. Lite för högt för mig tyvärr. En mycket fin kniv dock som säkert skänker sin ägare mycken glädje! :)

Det gör den, är en user och inte en hyllvärmare :)
Dock lite för stor för att den ska få hänga med ofta, därav köpet av en lite kortare.

Fredrik
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg