Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Fin gris, vad jagar du med för kaliber?

9,3x62, 250 grains acubond egen laddat



Hur gick det till? Asså inte hur du tog dig snabbt till akuten utan hur du fick såret ;)

Fredrik
kort version: min tysk fick upp grisen som jag sköt på ca 20m. den gick vidare 130-150 meter där hunden ställde grisen i en tät granplantering. när jag kom fram så var jag 2-3 meter ifrån & när jag kunde ropa bort hunden för att skjuta ett skott till så sprang grisen rakt på mig med följd av att jag ramlade & hade grisen ovanpå.. grisen slog med huvudet fram och tillbaka mot mitt ansikte så jag höll upp armarna eftersom bössan tappade jag i fallet & stick kniven låg jag på.... hunden slängde sig in & grisen backade för att få loss hunden, då fick jag tag på bössan & kunde skjuta ett skott till( efter att jag kunde ropa bort hunden.). hade inte riktigt tid att sikta men skottet tog igenom kinden. Efter det så kunde jag komma upp & sticka den. blåslagna armar, över beten slog hål i handen & en del andra blåmärken...

första skottet var en lung smäll, inget utgångs hål...

J.
 
kort version: min tysk fick upp grisen som jag sköt på ca 20m. den gick vidare 130-150 meter där hunden ställde grisen i en tät granplantering. när jag kom fram så var jag 2-3 meter ifrån & när jag kunde ropa bort hunden för att skjuta ett skott till så sprang grisen rakt på mig med följd av att jag ramlade & hade grisen ovanpå.. grisen slog med huvudet fram och tillbaka mot mitt ansikte så jag höll upp armarna eftersom bössan tappade jag i fallet & stick kniven låg jag på.... hunden slängde sig in & grisen backade för att få loss hunden, då fick jag tag på bössan & kunde skjuta ett skott till( efter att jag kunde ropa bort hunden.). hade inte riktigt tid att sikta men skottet tog igenom kinden. Efter det så kunde jag komma upp & sticka den. blåslagna armar, över beten slog hål i handen & en del andra blåmärken...

första skottet var en lung smäll, inget utgångs hål...

J.

Finns bara ett ord som passar: JÖSSES!
 
kort version: min tysk fick upp grisen som jag sköt på ca 20m. den gick vidare 130-150 meter där hunden ställde grisen i en tät granplantering. när jag kom fram så var jag 2-3 meter ifrån & när jag kunde ropa bort hunden för att skjuta ett skott till så sprang grisen rakt på mig med följd av att jag ramlade & hade grisen ovanpå.. grisen slog med huvudet fram och tillbaka mot mitt ansikte så jag höll upp armarna eftersom bössan tappade jag i fallet & stick kniven låg jag på.... hunden slängde sig in & grisen backade för att få loss hunden, då fick jag tag på bössan & kunde skjuta ett skott till( efter att jag kunde ropa bort hunden.). hade inte riktigt tid att sikta men skottet tog igenom kinden. Efter det så kunde jag komma upp & sticka den. blåslagna armar, över beten slog hål i handen & en del andra blåmärken...

första skottet var en lung smäll, inget utgångs hål...

J.
O fasen. Rena rama gerillakriget! Tur att det trots allt gick som det gick.

~Paul~
 
Dom ville inte sy pga. Att det är djurbett. Lättare att fixa eventuell inflammation när det lämnas "öppet ".

Ingen önskvärd situation...varken för grisen eller mig.. Har blivit på sprungen ett par gånger i år av grisar men då i 30-50kg's klassen, lite annorlunda av en herre i den här viktklassen.

J.
 
Kniven funkade strålande igen, rätt mycket päls & "pansar" att komma igenom. Regnade hela dagen, kom hem vid 24 tiden igår kväll å jagat hela dagen idag. Nu är det lite rost som skall poleras bort. Trots Elmax...:)
 
Dom ville inte sy pga. Att det är djurbett. Lättare att fixa eventuell inflammation när det lämnas "öppet ".

Ingen önskvärd situation...varken för grisen eller mig.. Har blivit på sprungen ett par gånger i år av grisar men då i 30-50kg's klassen, lite annorlunda av en herre i den här viktklassen.

J.
Du verkar ha vanan inne :).

~Paul~
 
Jösses nyxo. Inte skojigt att brottas med en sådan klump, tur att hunden kunde hjälpa till. Var det hobbe. Fn va sega dom är. Att dom klarar av o anfalla efter ett sånt skott.
Vad kul att kniven funkade så bra :D . Perfekt. Ja det kan bli lite ytrost även på rostfritt. Men det går inte på djupet, som på kolstål.

Seved
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg