Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Har varit lite småproduktiv idag och fick klart min WM1 med buckeyevril också. Hmm, detta var den första kniv jag gjorde och jag har lärt mig av några misstag på vägen. Men till slut blev det rätt bra ordning på kniven. Slidan är jag inte helt nöjd med av några olika skäl. Men imorgon ska bägge med, det bär av för lite jakt ett par dagar
Ursäkta de dåliga ljusförhållandena, men tänkte jag skulle ta ett par bilder innan de (förhoppningsvis!) används de närmsta dagarna.
Ursäkta de dåliga ljusförhållandena, men tänkte jag skulle ta ett par bilder innan de (förhoppningsvis!) används de närmsta dagarna.
Bilagor
Nu är jag inte lortopalt men jag antar att det är den här han menar.
http://www.fallkniven.com/sv/shop/details/561/7/new-products/volcano
Jo, det är den jag menar. Vet inte om man ska skratta eller gråta,.....Jo jag skrattar, ha ha.
Tack J-E! Hur tror du är bäst att sänka ned skruvarna? I min fantasivärld så skulle jag haft en Dremel med ett cylindriskt slipstift och successivt slipat ned gropen med kortsidan på stiftet. Andra metoder?
Nu vet jag inte hur dina skruvar ser ut på undersidan. Är dom koniska eller flata? Är dom koniska är det enklast att borra med samma storlek som skruvhuvudet. Är dom flata så brukar man, där man har tillgång, använda en planförsänkare med styrtapp. Kolla Luna-katalogen; Verktyg-skärande verktyg-tappborrar-planförsänkare och styrtappar. Antar att du skulle kunna använda en vanlig pinnfräs med samma mått som huvudet. Nu är det inte nån frihands operation utan bra borrstativ och fastspänd skala krävs för att få snyggt resultat.
Kniven din blev väldigt fin. Är lite svag för bra funktion hellre än glitter.
Kjell
Har varit lite småproduktiv idag och fick klart min WM1 med buckeyevril också. Hmm, detta var den första kniv jag gjorde och jag har lärt mig av några misstag på vägen. Men till slut blev det rätt bra ordning på kniven. Slidan är jag inte helt nöjd med av några olika skäl. Men imorgon ska bägge med, det bär av för lite jakt ett par dagar
Urtjusig!!
Kjell
Precis, tänkte samma sak första gången jag såg den.Men varför inte föra slipningen ända till greppet som på deras Mule Team?
~Paul~
Se där klart ser ju jätte bra ut. Som sagt man lär sej hela tiden. Prova att forma slidan nästa gång.
Seved
Se där klart ser ju jätte bra ut. Som sagt man lär sej hela tiden. Prova att forma slidan nästa gång.
Seved
Jo, tänker göra en ny. Vikslida blir det. Lättare och snyggare. Tänkte prova rårand. Måste ju testa någon gång.
Blir säkert jättebra! Under tiden kan vi vila ögonen på en klassiker:Jo, tänker göra en ny. Vikslida blir det. Lättare och snyggare. Tänkte prova rårand. Måste ju testa någon gång.
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg