Stort knivintresse - välj din favoritkniv

God Jul på er alla‼

Vilken pjäs kommer att husera i Edra fickor idag? ;)

~Paul~

Ahhh, en dag som denna kräver detta lite extra eftertanke... ;)

I fickan blir det en Cold Steel Micro Recon 1. Jag är ingen stor fantast av Cold Steel men det här är en sådan behändig kniv. Blir perfekt att öppna paket med ikväll. Den har dessutom rätt färg på tofsen! :)

Först blir det dock en vända utomhus för att få undan allt det där vita som lagt sig överallt igen. Burrr! Då blir det min nya Helle Temagami som får följa med. Det är en julklapp till mig själv och jag måste säga att jag är helnöjd med den så här långt. Ett riktigt fett grepp som passar mina trasiga händer perfekt. Det är nog också den i särklass vassaste kniv jag någonsin stött på. Jösses!

En God Jul till er alla!

Utan bild så har det inte hänt va? ;)
 

Bilagor

  • DSC_1095.jpg
    DSC_1095.jpg
    32.7 KB · Visningar: 611
God Jul!
En fridfull dag som idag får dom stora knivarna vila och det får bli en liten Opinel 6:a i rostfritt för att underlätta paketöppningen ;-)
 
Ahhh, en dag som denna kräver detta lite extra eftertanke... ;)

I fickan blir det en Cold Steel Micro Recon 1. Jag är ingen stor fantast av Cold Steel men det här är en sådan behändig kniv. Blir perfekt att öppna paket med ikväll. Den har dessutom rätt färg på tofsen! :)

Först blir det dock en vända utomhus för att få undan allt det där vita som lagt sig överallt igen. Burrr! Då blir det min nya Helle Temagami som får följa med. Det är en julklapp till mig själv och jag måste säga att jag är helnöjd med den så här långt. Ett riktigt fett grepp som passar mina trasiga händer perfekt. Det är nog också den i särklass vassaste kniv jag någonsin stött på. Jösses!

En God Jul till er alla!

Utan bild så har det inte hänt va? ;)
Precis, gärna många bilder! Tack för bidraget!

~Paul~
 
God Jul!
En fridfull dag som idag får dom stora knivarna vila och det får bli en liten Opinel 6:a i rostfritt för att underlätta paketöppningen ;-)
Ett mycket bra och genomtänkt val :).

Själv kör jag nog på en äldre Victorinox Explorer:
MinVictorinoxYeomanhybridbild2.jpg


Fördelen med den här kniven är att den har både sax och olika storlekar på bladen, samt diverse öppnare ;).

~Paul~
 
God Jul på er alla‼

Vilken pjäs kommer att husera i Edra fickor idag? ;)

~Paul~

God Jul!

I fickan blir det tomt, men på julbordet blir det de bägge antika Solingen Trade Knives och Desert Ironwood kockkniven från Bark River.
Det blir inte julklappar i år, utan pengar ska skänkas till något hjälpprojekt.
Med tanke på tradeknivens historia i kolonialtidens Afrika, så ligger Afrika nära till hands.
Ett vatten projekt kanske?

Mikael
 

Bilagor

  • bilder 001.jpg
    bilder 001.jpg
    169.8 KB · Visningar: 648
  • IMGP4870.jpg
    IMGP4870.jpg
    127.1 KB · Visningar: 652
Senast ändrad:
Får tyvärr inte fram någon bild. Kniven som sådan är säkert värd sina pengar. Jag äger en SR 710 som är rätt bra med tanke på priset.

~Paul~

SANRENMU_SRM_High_Quality_Steel_Folding_Knife_704_zps935c0936.jpg

Hoppas att den här länken funkar bättre, en liten fällkniv, skillnaden är att min har svart blad. Förvånande så sitter den svärtan kvar efter att använt den till fiske, svampplock, alla möjliga sniderier vid ute liv och att skära ned kartonger på jobbet. Så jag hoppas att den klarar av julens snören och paket också!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg