Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Har som sagt gjort slut på allt. Vaxpastan har jag inte testat. Inte heller Dialuxen. Vilken strävhet ligger den på?

~Paul~

Har ännu inte stött på någon tillverkare av sådana här produkter som anger micron eller någon beskrivning utöver ändamål. Just den blåa är till för spegelblank polering av stål. Jag har inte provat just denna då jag har Bark Rivers (nog inte de som gör den nej...) gröna som antagligen är i samma kategori (något grövre?). Jag har haft ett litet block i över 3 år nu och det tar bannemig aldrig slut. Men ska nog köpa mig Dialuxen och lite diamantpasta nu bara för började snacka om det :)
Ebay nästa!
 
Håller med. Mycket fint arbete Kimmo! Synd att bladet inte förblir så här blankt och fint när man väl börjar använda kniven. Jag antar dock att detta inte är en brukskniv? ;)

~Paul~
 
Har ännu inte stött på någon tillverkare av sådana här produkter som anger micron eller någon beskrivning utöver ändamål. Just den blåa är till för spegelblank polering av stål. Jag har inte provat just denna då jag har Bark Rivers (nog inte de som gör den nej...) gröna som antagligen är i samma kategori (något grövre?). Jag har haft ett litet block i över 3 år nu och det tar bannemig aldrig slut. Men ska nog köpa mig Dialuxen och lite diamantpasta nu bara för började snacka om det :)
Ebay nästa!
Synd att man inte anger strävheten. Det hade varit mycket enklare att gå från grovt till fint i små "hopp".

Haha, förstår dig. Blir man sugen på något nytt så blir man. Återvänd gärna med ett utlåtande!

~Paul~
 
Har beställt Dialuxen nu. Får se om den ger något ytterligare. Återkommer. Ska se om jag hittar lämplig diamantdealer också. Du måste testa lite vaxpasta Paul. Köp dig nu spydercos 5x2" fickbryne, en liten fin bit läder (hästbuk bäst eller?) och lite pasta. Sen bygger du dig det ultimata fickbrynet. Tänk dig att var som helst kunna få en spegelegg...mmmmm
 
Du måste testa lite vaxpasta Paul. Köp dig nu spydercos 5x2" fickbryne, en liten fin bit läder (hästbuk bäst eller?) och lite pasta. Sen bygger du dig det ultimata fickbrynet.
----------------------------

http://www.knifeworks.com/spyderconilakkac164gpbncpms30vg-10handlesplainedge.aspx


Haha jag som beställde av dem förra veckan DOOH!

Jo, det låter onekligen som en bra uppsättning för skogen/naturen.

Typiskt att du missade kniven med en vecka! Sådant händer mig också titt som tätt.

~Paul~
 
Utmaning - hitta en tråkigare kniv!

3.jpg


Hittade denna till salu på BF, var bara tvungen att dela med mig... hur kan man ens använda eggen på en helt rektangulär kniv med en sån stor guard?
 
Utmaning - hitta en tråkigare kniv!

Hittade denna till salu på BF, var bara tvungen att dela med mig... hur kan man ens använda eggen på en helt rektangulär kniv med en sån stor guard?
Håller med. En ytterst opraktisk design. Parerskyddet är de facto en flipper, dvs en slags assisted opening.

~Paul~
 
Den ser ut som en stämkniv men jag antar att bladet är på tok för klent till detta ändamål.

Stämkniv i fickformat är min gissning, alternativ "ball ninja-kniv" som har setts i någon film.

Utmaning - hitta en tråkigare kniv!


Hittade denna till salu på BF, var bara tvungen att dela med mig... hur kan man ens använda eggen på en helt rektangulär kniv med en sån stor guard?
 

Liknande trådar