Jo, men psyksjuka saknar ju sjukdomsinsikt, inte fan följer de väl med frivilligt???
valdemar
Tyvärr går det ju inte att göra precis som vill i världen, även om många har försökt.
Följer en tjuv med farbror polisen frivilligt till fängelset?
Jo, men psyksjuka saknar ju sjukdomsinsikt, inte fan följer de väl med frivilligt???
valdemar
då är det för "fan" inte ok.. eller hur?
Tyvärr går det ju inte att göra precis som vill i världen, även om många har försökt.
Följer en tjuv med farbror polisen frivilligt till fängelset?
Nja, nu missar du ett par grejor, men en förflyttning mellan olika anstalter går oftast bra.
valdemar
Nja, nu lever vi ju i sandlådan Sverige, men sett ur ett globalt perspektiv blir frågan rätt bisarr. Hur många författare t.ex har inte mördats i div. regimer för att de anses "obekväma", kanske rentav bryter mot nån "lag"?
Frågan ogillas, marsh tillbaks till skrivbordet!
valdemar
Missar och missar..det handlar väl om man bryter mot en lag eller faller utanför vissa sociala och psykologiska normer så kan man bli omhändertagen mad tvång, för att inte skada sig själv eller andra.
Men man måste ju skilja på psyksjuk och kriminell, nu är ju inte Odell psyksjuk (enligt vissa) och då kanske kriminell eller bara konstnär utan examen, detta ska ju rätten reda ut hoppas jag.
och ett fel rättfärdigar ett annat fel, är det så jag ska tolka det du skriver?
Det är indirekt Du och Jag som har bestämt att man inte ska få slå sönder andras egendom (till exempel tunnelbanevagnar).