• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Sjukpensionärer vad tycker, tror ni ?

Jag glömde älgjakten.

http://www.ifau.se/templates/Page.aspx?id=8169

Det är helt självklart att den kommer att hitta effekter. Frågan är bara hur stora de är.

Jag gissar på att de data de gått på tidigare när de sett dessa signifikanta indikationer är att sjukskrivningarna ökar generellt i hela landet eller i de berörda regionerna under den perioden.

Den här studien verkar klockren metodmässigt.
 
Jag glömde älgjakten.

http://www.ifau.se/templates/Page.aspx?id=8169

Det är helt självklart att den kommer att hitta effekter. Frågan är bara hur stora de är.

Jag gissar på att de data de gått på tidigare när de sett dessa signifikanta indikationer är att sjukskrivningarna ökar generellt i hela landet eller i de berörda regionerna under den perioden.

Den här studien verkar bättre metodmässigt.

Du kanske ska avvakta med att veta innan de är klara med studien ;) Men fortsätt för all del att gissa, det är alltid trevligt med galna konspirationsteorier.
 
Fan ni är Underbara. Jag har alltid hört att skåningar och norrlänningar inte går ihop pga de språkliga skillnaderna... och det värkar ju stämma.

Grodanbolle du är för bra för att vara sann.... ;)

faktum är att norrlänning och skåningar är som grädde på moset.. jag fullkommligt älskar norrlänsk humor.. jag menar, hur länge trackade jag rolle för hans schinnbrallor.. sedan finns det individer som inte riktigt har alla hönsen i redet och inte riktigt kopplar rätt, det handlar inte om landsända utan om andra saker, diverse felkopplingar i elskåpet.. betula, du kopplade detta för länge sedan, det vet jag..

faktum:

1. fritt forum..
2. uppenbar trolltråd skapad av peter, HALLÅ!?!?! hur svårt kan det va..
3. jag fiskade så tydligt efter kommenterar så att inte ens den mest förlamade hjärnan kunde undgå..
4. jag menar, hur svårt att det att googla fram statestik om precis vad som helst det tar två sekunder, hade säker lika lätt kunnat konstatera att gotlänningar föredrar tackor framför kvinnor..
5. får man en fisk på kroken, stå fast och ta hem, släpp inte fisken med en gång även om det är en ful fisk..

consono, ditt inlägg var skitroligt.. jag garvade så jag håll på att trilla av stolen.. skitbra!!
 
Tänkte styra upp lite, sjukskrivning för sportevenemang som går live på tv dagtid etc, med kanske sverige i focus, är ju en sak, jag tänker på många som har ångestrelaterad sjukdom, depression, som kanske inte berättar för hela omgivningen varför han/hon är hemma o inte jobbar.
Ofta säger dessa istället att det är paj på rygg, leder etc, för psykisk sjukdom är fortfarande något skämsigt i 2008 års sverige, man godtar helst ett ordentligt tydligt gipsat ben, då "syns" det ju att man är sjuk...
När den med psykisk diagnos tar ett tag i trädgården, gräver, rensar ogräs mm. så händer det ofta att grannen blänger snett o tänker: va faan, de väl inget fel den som den jobbar i trädgården, typiskt en jävla fuskare det är var det är.
Har en vän som har elakartat cancer som inte längre går att behandla mer, dom har gjort all dom kan, men hon trippar runt med blodröda naglar, peruk (pga.strålningarna), vackra kläder o ser oförskämt frisk ut, glad trots allt o kämpar på, men vad tror ni omgivningen tänker ?
Dom tänker ofta : jävla kärring, de ser inte ut o va något fel på henne, va faan har hon pension för ?
Måste hon hänga ett plakat på kroppen med texten : jag kommer att dö snart !
 
(bänkpress - pectoralis major, inte biceps.. skicka ett privat medelande så kan jag köra en snabbkurs i anatomi)

haha!! skitroligt, GRATTIS!!!.. kompis, det gör inget att du blivit ihop med min frisör, han e en riktigt härlig kille och vi har känt varandra länge, du och franco är hjärtligt välkomna hem till mig och frugan på en parmiddag.. jag respekterar ditt val.. stå på dig!!


(jag klipper mig inte gratis, jag skulle aldrig utnytttja vår vänskap, sen är det svamp i korgen.. inte kottar)

Touché, jag är svarslös.
ps franco hälsar! ds:)
 
faktum är att norrlänning och skåningar är som grädde på moset.. jag fullkommligt älskar norrlänsk humor.. jag menar, hur länge trackade jag rolle för hans schinnbrallor.. sedan finns det individer som inte riktigt har alla hönsen i redet och inte riktigt kopplar rätt, det handlar inte om landsända utan om andra saker, diverse felkopplingar i elskåpet.. betula, du kopplade detta för länge sedan, det vet jag..

faktum:

1. fritt forum..
2. uppenbar trolltråd skapad av peter, HALLÅ!?!?! hur svårt kan det va..
3. jag fiskade så tydligt efter kommenterar så att inte ens den mest förlamade hjärnan kunde undgå..
4. jag menar, hur svårt att det att googla fram statestik om precis vad som helst det tar två sekunder, hade säker lika lätt kunnat konstatera att gotlänningar föredrar tackor framför kvinnor..
5. får man en fisk på kroken, stå fast och ta hem, släpp inte fisken med en gång även om det är en ful fisk..

consono, ditt inlägg var skitroligt.. jag garvade så jag håll på att trilla av stolen.. skitbra!!

Det här påminner mig mest om nån kamrat i barndomen som trängde sig fram och tog upp fotbollen i famnen för att därvid förklara reglerna för oss andra - när han blivit bortspelad... Han gjorde liknande grejer hela tiden; när vi lekte kurragömma var vi enligt honom tvungna att börja om ifall han inte hade gömt sig bra nog när det var räknat till hundra osv...
 
Det här påminner mig mest om nån kamrat i barndomen som trängde sig fram och tog upp fotbollen i famnen för att därvid förklara reglerna för oss andra - när han blivit bortspelad... Han gjorde liknande grejer hela tiden; när vi lekte kurragömma var vi enligt honom tvungna att börja om ifall han inte hade gömt sig bra nog när det var räknat till hundra osv...

Mmmmm........
 
Det här påminner mig mest om nån kamrat i barndomen som trängde sig fram och tog upp fotbollen i famnen för att därvid förklara reglerna för oss andra - när han blivit bortspelad... Han gjorde liknande grejer hela tiden; när vi lekte kurragömma var vi enligt honom tvungna att börja om ifall han inte hade gömt sig bra nog när det var räknat till hundra osv...

Livet suger eller hur. Jag hade en liknade kompis när jag var liten med den skillnaden att jag fick stryk när jag hittade honom i kurra gumma... glöm inte att det var med livet som insats som man sparkade honom i burken(vet inte om denna lek heter likadan ute i landet)(önskade att man fick sparka i skrevet istället)
Dum som jag var så ansåg jag lite stryk fick det vara värt. Andra valde att inte hitta honom.
Ha minns en gång när även jag lät bli att hitta honom... fick stryk även denna gång... vi gick hem och lät han ligga gömd bäst han ville. Åho vilka tider det var.
 
Livet suger eller hur. Jag hade en liknade kompis när jag var liten med den skillnaden att jag fick stryk när jag hittade honom i kurra gumma... glöm inte att det var med livet som insats som man sparkade honom i burken(vet inte om denna lek heter likadan ute i landet)(önskade att man fick sparka i skrevet istället)
Dum som jag var så ansåg jag lite stryk fick det vara värt. Andra valde att inte hitta honom.
Ha minns en gång när även jag lät bli att hitta honom... fick stryk även denna gång... vi gick hem och lät han ligga gömd bäst han ville. Åho vilka tider det var.

Hmm, konstig definition på en kompis.
 
Det här påminner mig mest om nån kamrat i barndomen som trängde sig fram och tog upp fotbollen i famnen för att därvid förklara reglerna för oss andra - när han blivit bortspelad... Han gjorde liknande grejer hela tiden; när vi lekte kurragömma var vi enligt honom tvungna att börja om ifall han inte hade gömt sig bra nog när det var räknat till hundra osv...

stackars barn, omgiven av en massa puckon.. tur att han hade tålamod nog att försöka lära er reglerna.