inte heller är intresserade av att på egen hand töja densamma,utan föredrar enklare turer under säkra förhållanden
Men är inte en begränsande faktor att det är svårt att få kunskap hur man säkert gör lite längre tur...
Definitionen vad som är säkra förhållanden är relativt. Kan du stötta i kajaken på ett säkert sätt så är en tur i ytterskärgården inga större problem.
Höll i en tur för 2 år sedan då vem som helst kunde dyka upp och vi paddlade runt Nämdö
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1782339
Jag sa att för att hänga med så skulle du kunna stöttning etc... när vi starta så visade det sig att det var lite si och så med det hela. Dag 2 när vi paddlade hem var det lite mera dyningar och det kändes inte bra i gruppen. På min inrådan tog några taxibåt hem.
Skillnaden hur gruppen fungerade före och efter vi delades upp var mycket större än jag kunde tro. Innan satt jag och kollade hela tiden på varje våg hur dom skulle klara den och efteråt så var vi en grupp som alla kände sig trygga med.
Min tes Kunskap skapar trygghet och nya möjligheter som är svårt att ta till sig och där paddelpasset är ett sätt men inte den enda vägen. Ramlar tillbaka på skridsko och SSSK där det finns ett klimat att man bör gå en iskunskapskurs för att lära sig mer vilket gagnar alla att man vet att dom flesta har samma referensramar hur man agerar då en olycka sker....
Senast ändrad: