Jag har läst en del, förstår att projektet dras med vissa problem, främst ser jag ekonomiska och avståndsmässiga.
Det jag skulle fasa för är motortrafiken. Asien är idag motoriserat, bussar, lastbilar, och bilar, gör livet farligt på många vägar. Bortsett från denna aspekt låter det som ett underbart projekt. Vi träffade en person i norra Malaysia, som hade hojat praktiskt taget hela vägen från Europa.
Naturligtvis kräver en sådan resa en bra hoj med förstklassiga komponenter, valda främst för sin stryktålighet. Ramen bör vara i chromoly stål, bagageräckena (pakethållaren) av Tubus, hjulen bör nog vara 26", eftersom en del vägar är urusla.
Räkna inte med att cykla mer än tio mil om dagen i snitt. Det kan säker bli tjugo någon dag, men det är inget kul att sitta på cykeln hela tiden. Som Stellan skriver. Man vill ha tid för annat, för att uppleva länderna.
Bitvis är visum situationen ytterst komplicerad, och Burma kan man inte hoja genom från Indien el Bangla Desh, så om du ska cykla hela vägen blir det genom Tibet, vilket också är ytterst komplicerat, såg dock att det funkat alldeles nyligen http://drogpatravel.blogspot.com/
Per