Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som har erfarenhet av att köpa tält från Aliexpress?
Tack för den upplysningen. Det var en mörk dag när amazon.co.uk slutade med fraktfritt utanför Storbritannien. Har inte ens slagit mig att de andra "amazonerna" kan ha. Blir google translate då...
Tack för den upplysningen. Det var en mörk dag när amazon.co.uk slutade med fraktfritt utanför Storbritannien. Har inte ens slagit mig att de andra "amazonerna" kan ha. Blir google translate då...
Nu har jag fått mitt tält
3F UL GEAR 740g Oudoor Ultralight Camping Tent
Oväntat snabb leverans. Inkluderar footprint vilket inte står i beskrivningen tror jag. Verkar ok.
Kommer ihåg att Biltema fick dra tillbaks ett tält pga risk för kolmonoxidförgiftning. Därför skulle jag nog tänka tre gånger innan jag köpte ett "kina-tält" (även om väldigt många fina märkestält är tillverkade i Kina). Det är billigt av en anledning. Luftig modell så är det såklart inget problem.
Sedan så kan samma fabrik köra "nattpass" och göra samma dyra tält till en bråkdel av peng som märkestält, men det är svårt att hitta/verifiera.
Det tältet Biltema fick dra tillbaka var ett popup-tält som var "för tätt". Ett sånt tält är ju helt slutet.
De tälten vi pratar om här är ju konventionella tält som är "öppna nertill" och i alla fall har det tältet jag köpte bra ventiler. Absolut inte sämre ventilerat än andra tält jag sett.
För smågrejer tycker jag inte momsen är det stora problemet utan den avgift posten tar ut för att inkassare densamma. Det är retsamt när man handlat något för nån hundring.
Men för att återgå till tältet - jag törs sällan beställa något i den prisklassen p.g.a.risken att åka på diverse avgifter. Det är bara om det är något jag verkligen suktar efter jag gör det. Underligt nog har jag haft tur med kängor från U.S.A.som kostade långt över den gräns där jag gissar att de börjar bry sig.
Har beställt ganska många outdoorprylar från Aliexpress, bl.a. tält. Har aldrig råkat ut för för tull eller andra avgifter. Nackdelen är att leveranstiden är lång, uppåt en månad.