Ja, sådär långa måste vara för någon mycket speciell situation eller så är det för skrytsiffror/rolig grej.
På tal om bredd så hittade jag faktiskt hit för att jag letade snöspikar, efter att jag sett att Helsport har rea på sina Helsport-märkta Piranha-ankare (som inte uppfyller alla behov, särskilt inte för att förankra tältduken utan de är mest för stormlinorna):
The snow anchor is easily attached to the guyline and secured in the snow. The large area makes it easier to anchor the tent in difficult snow conditions and is a good supplement to snow pegs. The snow anchors are lightweight, flexible and have no sharp edges. Perfect for those who want to...
helsport.com
Lightest solid snow anchor on the market. For both summer and winter use. Remarkable holding strength in sand and snow.
www.swisspiranha.com
Har brukt disse på flere turer i vinter, så skadene etter kaldt vær og vind oppi 22 m/s. Usikker på om jeg har vært borti de med spaden, når jeg skulle ha de ut, men da burde det vært merker etter spaden. Syns plasten virker veldig sprø i kulda. Skal tåle minus 50 i følge spec. Kjøpte de av helsp...
www.fjellforum.no
Blev lite sugen, får se om jag slår till på såna eller om jag försöker mig på fjellforums GDS-alternativ. Ibland kan det ju kännas skönt att ha en färdig och iaf till viss nivå kvalitetskontrollerad lösning.
Jag har själv GDS:at ihop såna här som jag däremot inte hunnit testa:
https://www.rei.com/product/112557/msr-snowsand-fabric-tent-anchors Jag har tänkt svepa dem runt stenar som på bilden för tältning på hällor, men även prova hur de funkar i snö, dock är just vintertältning nytt för mig och jag behöver skaffa lite varmare kläder och sovsystem först. Ligger efter årstidsförändringen nu, så det blir mycket prylnörderi och lite tältande.