De säkert håller men hur gräver man upp påsar när det har frusit på? Jag fick hacka loss mina hilleberg snöpinnar och dra för att ta ut de. Jag undrar om tygpåsar håller för en sån behandling. Under barmark fungerar de säkert bra på tex paddlingsturer i skärgården där man tältar på klippiga öar.Vet inte om du missade det eller helt enkelt hellre vill ha klättergrejer (de sitter garanterat *mycket* bättre i de fall de fungerar), men jag länkade ju till lite tygbitar som kan användas för att ankra i lösa stenar, sand, grus, snö, mm. De är förmodligen lättare än klätterankare (se sista länken i posten):
Jag har för övrigt hunnit göra ett snabbt test i ca -8grader dygnsgammal och rätt fluffig snö, dock med ankaret så djupt att det kan ha kommit värme underifrån från marken som hjälpte snön att ta ihop. Efter att ha packat snön ovanpå, och sedan låtit det ligga 1-2h eller så, så kunde jag nästan inte dra lös det. Satt tillräckligt bra för att känna linan töjas. Lovande resultat, anser jag.
Att välja tältspik till olika underlag: efterlysning av ett test (eller andra bra råd)
- Trådstartare joanna
- Start datum
-
- Taggar
- markspik test tältpinnar utdragskraft
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Välja bland tält-djungeln, ex Hilleberg Anjan 2-3 GT, FJR Lightweight 2-3, mm.
- Börjat av clain
- Svar: 44
-
-
-
-
Tält och sovsäckar 2 vuxna och 2 barn..Hur gör ni och vad skulle ni välja idag?
- Börjat av frostbiten
- Svar: 11
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-