Klimatförändringar - vi lever i det

…tagen på allvar?

Du skojar?

Ordet är fritt, vilket märks…

Jag fortsätter att underhållas och tror att någon kanske är seriös ibland, medan många inlägg är på ett annat sätt.

Fortsätt för all del att skriva…är min uppmaning. Själv har jag lagt ner skrivandet. Det är inte roligt längre.
Jag tappar såklart också sugen, nu i två trådar inom bara några dagar.

Det var ju helt sanslöst att ingen diskussion som ens närmar sig klimat- eller miljöfrågor någonsin kan klara sig från urspårning. Inte ens på ett annars så pass sansat och sakfokuserat forum som detta.

Jag tappar såklart också sugen, nu i två trådar inom bara några dagar.

Det var ju helt sanslöst att ingen diskussion som ens närmar sig klimat- eller miljöfrågor någonsin kan klara sig från urspårning. Inte ens på ett annars så pass sansat och sakfokuserat forum som detta.
Det är sorgligt .

Den enda referens som lämnats i denna tråd från de som förnekar AGW är en bok skriven på 60-talet och som överhuvudtaget inte handlar om AGW. Suck!!

…tagen på allvar?

Du skojar?

Ordet är fritt, vilket märks…

Jag fortsätter att underhållas och tror att någon kanske är seriös ibland, medan många inlägg är på ett annat sätt.

Fortsätt för all del att skriva…är min uppmaning. Själv har jag lagt ner skrivandet. Det är inte roligt längre.
Det var ett bra initiativ från din sida att starta denna tråd.

Det var ett bra initiativ från din sida att starta denna tråd.
Patetiskt försök från min sida. Urdumt. Skulle aldrig ens försökt. Bara korkat.

Jag erkänner: Det är ingen idé när det inte finns en vilja att diskutera detta på riktigt. Jag har nu lärt mig att inte gå in i diskussioner där det kommer att spåra ur. Jag hoppades att det skulle bli annorlunda i denna tråd, jämfört med den andra.
Men, men…så är det.

Så, i dessa båda trådar blir det inte bättre än så här tror jag.

Jag tänkte ta upp lite annat, som jag sparat på, som kopplar till skog mm, men det känns inte som om det är någon idé att ens fortsätta.

Ordet är som sagt fritt…

Patetiskt försök från min sida. Urdumt. Skulle aldrig ens försökt. Bara korkat.

Jag erkänner: Det är ingen idé när det inte finns en vilja att diskutera detta på riktigt. Jag har nu lärt mig att inte gå in i diskussioner där det kommer att spåra ur. Jag hoppades att det skulle bli annorlunda i denna tråd, jämfört med den andra.
Men, men…så är det.

Så, i dessa båda trådar blir det inte bättre än så här tror jag.

Jag tänkte ta upp lite annat, som jag sparat på, som kopplar till skog mm, men det känns inte som om det är någon idé att ens fortsätta.

Ordet är som sagt fritt…
Jag tycker alls icke det var patetiskt. Själv är jag mycket intresserad av vad du har mer att säga. Vill du berätta så kommer i alla fall jag att läsa och begrunda.

Jag tycker alls icke det var patetiskt. Själv är jag mycket intresserad av vad du har mer att säga. Vill du berätta så kommer i alla fall jag att läsa och begrunda.
Jag tackar också för initiativet. Även om jag inte hunnit skriva något så har jag i varje fall försökt läsa det mesta. Diagrammen i det första inlägget var informativa och tankeväckande. Tråkigt att de inte kommenterades på något positivt sätt.

Klimatförändringarna och dess konsekvenser har gått fort. För 15 år sedan trodde jag att det framför allt var mina barn som skulle få se dem på allvar. Men vi står redan mitt i dem, med ständigt nya temperaturrekord. Vad detta medför hör vi ofta på nyheterna, och det är i allmänhet inte goda nyheter. Sedan är det en svårare fråga vad vi kan göra. Ett första steg blir väl att vara överens om att problemet behöver och måste åtgärdas.

Hur ska man bli överens med alla i indien, kina, ryssland, usa, somalia, brasilien osv?
Att bli överens i sverige är svårt nog, och t.o.m här på lilla utsidan är det omöjligt, så mina förhoppningar är inte så stora att världens befolkning ska komma överens om nånting.

Tror det ligger mycket djupare än så. Vi är inte värda att ha nån fri vilja som "Gurra" utrustade oss med. Vi fuckade upp den direkt för att gå genaste vägen mot helvetet. Tror inte att det var det som var tanken med skapelsen, men det var så det blev. Han får skapa några bättre högsta arter till nästa gång, som är klokare.

Hur ska man bli överens med alla i indien, kina, ryssland, usa, somalia, brasilien osv?
Att bli överens i sverige är svårt nog, och t.o.m här på lilla utsidan är det omöjligt, så mina förhoppningar är inte så stora att världens befolkning ska komma överens om nånting.
Under mänsklighetens historia har vi faktiskt lyckats lösa en hel del svåra problem. Och detta även om inte alla varit överens. Jag håller med om det vi nu står inför (klimatproblem och artutrotning) är något mycket svårt. Kanske alla inte vill vara med, och kanske vi inte lyckas. Men det finns inget annat alternativ än att försöka.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg