Klenisar

Abstinens

Nu märks det att abstinensen efter skridskois gjorde att jag tolkade rubriken Klenisar, som inbjudande tunna höstisar!
 
Inte nog med att man inte vill bära något. Om man skadar sig ska man bli hämtad med helikopter som man kan läsa i en annan tråd. Varför? Har inte alla med en fem kilos påse med gips i fall man bryter ett ben eller två. Det borde ju vara standard i allas sjukvårdsväska!
 
en sak.

länge sedan jag var inloggad här nu, men brukar vara inne och läsa ibland, vettetusan varför jag suttit och läst flera sidor i denna märkliga tråd ... men jag tycker ni helt ochh hållet missar en sak, på en punkt kan tyngre vara bättre, KAN vara, det är alltså inte nödvändigt, men jag vet själv att tex tillverkarna av lättviktstält själva säger att en tältduk som väger tex (vet inte siffrorna så ja hittar på som exempel) 50gram/kvm självklart inte är lika reptålig som en som väger 100gram/kvm eller 150.... och det är ju rättså logiskt, med andra ord tyngre kan innebära hållbarare, på samma vis är jag rättså övertygad om att en 3kilos militärsovsäck håller för mer än en 600grams UL, även om de skulle hålla lika länge/mycket så kostar militärsovsäcken 150kr medans 600grams kostar 3000 , alltså 20 gåner så mycket, med andra ord skulle du kunna få sovsäckar (köp 20 st ;D) som håller 20ggr längre för samma pris, om de nu håller lika länge vilket jag inte tror, jag tror militärvarianten håller längre, alltså får man mer än 20ggr mer sovsäck för pengarna om man köper den tyngre.... sen förstår man ju av diskusionerna här att pengar inte verkar vara någor problem för de flesta av er ;) hehe men ja, jag ville endå lägga in denna poäng som jag fann högst relevant , jag själv tillhör också de med begränsad budget, och dessutom de som inte siktar på några 10-20-30 dagars vandringar, här är det år som gäller, och då ska grejerna hålla, så några extra kilon för militärgrejer som håller en livslängd kan vara värt det... speciellt som man då får mer än 20ggr mer pengar över, och kan stanna ute ytterligare något år :p hehe (dock har det itne blivit någon ens 1års tur än... men det är målet iallafall, allt annat tex 1-2-3-4veckorsturer är bara uppvärming :D !! )

förresten, jag passar på att fråga i denna tråd som endå inte verkar sådär jätteseriös eller fast till ämnet, finns det någon aktuell" tips om billig/lätt/lättlagad/snabblagad mat"- tråd tro?
 
Senast ändrad:
förresten, jag passar på att fråga i denna tråd som endå inte verkar sådär jätteseriös eller fast till ämnet, finns det någon aktuell" tips om billig/lätt/lättlagad/snabblagad mat"- tråd tro?

Varför skulle det finnas mat som är både billig och lätt när inget annat är det? Billig mat är alltid tung och lätt mat mättar alltid sämre. Så du får flera gånger mer mat om du köper tung mat - nästan upp till 20 gånger mer faktiskt och då kan du vara ute mycket längre...
 
Varför skulle det finnas mat som är både billig och lätt när inget annat är det? Billig mat är alltid tung och lätt mat mättar alltid sämre. Så du får flera gånger mer mat om du köper tung mat - nästan upp till 20 gånger mer faktiskt och då kan du vara ute mycket längre...

jag skrev tidigare "men jag tycker ni helt ochh hållet missar en sak, på en punkt kan tyngre vara bättre, KAN vara, det är alltså inte nödvändigt, men j...".....


nu minns jag varför jag inte varit online här på något/några år... och nu förstår jag varför det knappt finns några medlemmar elelr någon aktivitet på denna sidan och forumet, det är några få antal rötägg som ska på och håna vartenda ny medlem och även varandra... jag lämnar in. hejdå! ha så kul med att sitta ochh bråka med varandra! (dessutom får ni inte ta del av de tipsen jag ville lämna, har hittat en del tips här så tänkte dela med mig av en del jag hittat... men nehe... det är roligare att sitta och vara elak och försöka läsa in saker som inte finns....konstigt att alla medlemmar och bloggare försvinner?;))
 
NASA försökte det här i början av rymdskutten, näringspillret som bara vatten behövde tillsättas till.
350g per individ och dygn. Ingen av astronaterna ville äta det och det blev, frysbox och microvågsugn vid rymndfärderna och i stugorna.
go tur
 
NASA försökte det här i början av rymdskutten, näringspillret som bara vatten behövde tillsättas till.
350g per individ och dygn. Ingen av astronaterna ville äta det och det blev, frysbox och microvågsugn vid rymndfärderna och i stugorna.
go tur

senare så löste Rune problemet med sina runekakor :)

(jag har kokt en laddning idag)