Hmm, "testa smärtgränsen för mina knän" var i detta fall ingen verklighetsbeskrivning, utan en symbolisk sammanfattning av en attityd som jag helt enkelt inte delar. Jag är inte intresserad av någon som helst sorts "pannben" som självändamål. Allt beror på vad det används till.(...) Överansträngningar är aldrig bra - det kan drabba ex knäna en om man bär tungt ett fåtal gånger om året. Är bristen av vana och träning kanske orsaken till olusten att bära tyngre?
Visserligen återknyter jag i och med denna fråga delvis till den inledande och provocerande frågeställningen i första inlägget som jag tar avstånd från. Men ingen rök utan eld?
Varför skulle jag lägga ner min träningstid på att "gå tre mil i veckan med storpackningen", om jag tycker att det är mördande trist, och dessutom vet att jag inte behöver just den specifika förmågan? Jag behöver inte längre bära på både barn och all utrustning (vilket jag alltså har gjort - det gick bra ). Och jag tänker inte heller konkurrera om anställning med Viktor Beranek .
Jag gillar också utmaningar, men förbehåller mig att välja själv, vilka av dem jag anser givande . Samt inte minst meningsfulla.
Sen är det heller inte så enkelt, att risken för ledskador gränslöst kan elimineras genom träning.
Där finns både genetiska faktorer, kroppsbyggnad och annat som inverkar och sätter individuella gränser.