Om att debattera en fråga på ett forum är att tjata, så kanske du inte skall ägna dig åt att läsa på dessa?
Hurusom, NVV har alltså, fortfarande, utfört sitt uppdrag så uselt att man vill införa en ny jaktmyndighet. Det är fakta. Fortfarande. Inte en åsikt. Fakta.
"Man" som du hänvisar till är fyra partier, som för övrigt är i minoritet i riksdagen nu. Någon proposition har såvitt jag vet inte lagts och något beslut har definitivt inte klubbats. Att mutkolven Eskil drev igenom ett sånt förslag i alliansen (mot att Centern ställde upp på utbyggnad av kärnkraften eller genom att sälja sig i någon annan av Centerns kärnfrågor, vad vet jag?) betyder ju inte att det finns något underlag nu för att ens driva frågan. Alliansen finns ju inte längre och gamla överenskommelser gäller knappast. Av vad jag förstod när frågan var aktuell så var Folkpartiet kallsinniga och Moderaterna ville bara få bort den brännheta vargfrågan från regeringen så långt som möjligt för att slippa ta ställning och förlora storstadsväljare).
Alltså: Inte fakta, bara tjat, som vanligt från dig.
Och som jag skrev tidigare i tråden: Det är trist med detta daltande med osakligt gapande från politikernas sida.