Mat:
Jag har även provat att gå 3 dagar vintertid på enbart sprit och ister(rent grisfett)
det är ryskt raketbränsle för människor och ger brutala mängder energi.
Det går ganska bra att balansera om man är uppmärksam på sin förbränning.
Torkade bananer , russin etc, är toppenkraft jämfört med vikt och storlek och har alldrig frusit för mig.
majjonäs på tub är mer kraft och fett än mjukost, käkade en hel burk om dan när jag gick över europa.
En sak som jag vill prova härnäst men inte gjort ännu är, bulk, färdigblandad måltidsersättning för muskelbyggare. blandas tex med blåbärssoppan....ochså grymmt mycket energi i miniformat
50 eller 100 gram smör är ochså bra kraftintag
jördnötssmör är ochså bra
Bröd/kolhydrat........ Några färdiga tunnbrödsrullar i platfolie är bra nödmat
.
men havregrynsgröt och snabbpasta nudlar kuskus är bättre, ät varm mat om du kan.
/H
Yes torkad frukt verkar bra och tunnbrödrullar, men det där med att äta så mkt fett är jag inte enig i, visst så har det låg fryspunkt om det är mycket fleromättat fett, men det är inte kul om det blir för kallt, då är det inte lika lätt att ha att göra med. Men det viktigaste är nog att, alla har tillräckligt med fett på kroppen, även om det är energitätt så behöver du kolhydrater för optimal fettförbränning, så skulle nog hellre satsa på kolhydrater i många små måltider för att inte få för stora insulinpåslag och hämma fettförbränningen. Fett tar jag från magen så slipper jag bära. Blandar lite rapsolja i gröten för att få fleromättade fetter och därmed lite tunnare blod och samtidigt öka fettnedbrytningen. Men resten av dagen satsar jag på att ladda så mycket kolhydrater som möjligt.