Hinder för friluftsliv

Det är väl rätt mänskligt att länga efter det vi inte har...

Är man par/familj får man kompromissa! ;D

Tänk va många som är ofrivilligt ensamma, ofrivilligt barnlösa. Tror ingen människa önskar lämna sina barn. Dock längtar man bort ibland (för min del hellre SPA/Rekreation om jag ska va helt ensam)

Fjället/fisken/skogen finns kvar när barnen är större får vi hoppas! ;D Jag tar med mina! (alla nybörjare ; )
 
Hahaha! Vilket underbart inlägg från en person som precis har kallat flertalet medlemmar här för onormala och oprofessionella! Är det vad som menas med att vara snälla mot varandra?
 
ett litet skoj :)

Det är knappast någon som tvingar dig. Däremot flera som jag som tycker att det är onödigt i Sverige att vara så orolig. Jag kan förstå att om du känner såhär så är inte frilufsande ensam något som du skulle tycka är kul utan endast jobbigt. Stanna hemma eller gå i grupp och ha det så kul.

- Jag har frågat en min vännina - om hon ska våga att gå och sova ensam i skogen, hon svarade: "Aldrig - om någon björn kommer och äter mig upp - vem ska hitta även ett mitt ben?" :) Och sedan skrev hon: "Det är kanske män, som vill vara på ett sådant sätt av sina irriterande hustur?" :) Ha-ha :)
Sorry - det var en "svart kvinnorshumor" :)
(men det är kanske någonting i det skojet? :) )
 
Hahaha! Vilket underbart inlägg från en person som precis har kallat flertalet medlemmar här för onormala och oprofessionella! Är det vad som menas med att vara snälla mot varandra?

- Har aldrig gjort det - om du antar det till dig sjäkv - det var dina problem.
Men det att ni är inte snälla mot mig - det såg jag i många svar här.
 
Det var länge sedan jag stötte på någon med så orubblig inställning, länge sedan jag skakat trött på huvudet. Men nu släpper du den här tråden, så jag får väl gå in och skriva det samma i den andra tråden du har startat...

Av alla Hillebaner och Lättviktstalibaner som vi aldrig lyckats övertyga om att inse det vettiga och alla andra tusen trådar om fettdieter och annat här på Utsidan, så är det lite komiskt att se hur folk retar upp sig just kring detta temat... till den gräns att vissa personer måste jagas i flera olika trådar med samma argument.

Är det så viktigt att få sista ordet i en diskussion, en diskussion som så många andra här på Utsidan aldrig kommer leda fram till ett vettigt svar?

Det är så skönt att diskutera här på Utsidan för man blir av med så många fördomar. Fördomen till exempel att det är svårt att få gamla hundar att sitta har ju Seobserver och andra struttar visat att det är ingen fördom utan istället en mycket gammal sanning :)
 
Alla dessa faror,,,,,,,

Visst är det totalt livsfarligt att gå ut i naturen, du kan snubbla på en hare och bryta benet, bli uppsprättad av ett dödsmördarvildsvin, få en nära-döden-upplevelse av att höra en varg yla i månens sken, bli förföljd av en folkkär älg och på väg till skogen krocka med ett rådjur.

Vad du gör, stanna inne för guds skull och åk taxi mellan hemmet och jobbet och gå aldrig ut mera.




*sa han som paddlar året runt, dyker ensam och bor i naturen lite då och då *
 
Av alla Hillebaner och Lättviktstalibaner som vi aldrig lyckats övertyga om att inse det vettiga och alla andra tusen trådar om fettdieter och annat här på Utsidan, så är det lite komiskt att se hur folk retar upp sig just kring detta temat... till den gräns att vissa personer måste jagas i flera olika trådar med samma argument.

Är det så viktigt att få sista ordet i en diskussion, en diskussion som så många andra här på Utsidan aldrig kommer leda fram till ett vettigt svar?

Det är så skönt att diskutera här på Utsidan för man blir av med så många fördomar. Fördomen till exempel att det är svårt att få gamla hundar att sitta har ju Seobserver och andra struttar visat att det är ingen fördom utan istället en mycket gammal sanning :)

- Ett bra svar, Cremytos, tack!
Att diskutera här är kanske ett bra sätt att bli av många fördumar. Men när ni skriker hysteriskt: "Ut från forumet!" - får man ännu mer fördumer :)
 
Av alla Hillebaner och Lättviktstalibaner som vi aldrig lyckats övertyga om att inse det vettiga och alla andra tusen trådar om fettdieter och annat här på Utsidan, så är det lite komiskt att se hur folk retar upp sig just kring detta temat... till den gräns att vissa personer måste jagas i flera olika trådar med samma argument.

Är det så viktigt att få sista ordet i en diskussion, en diskussion som så många andra här på Utsidan aldrig kommer leda fram till ett vettigt svar?

Det är så skönt att diskutera här på Utsidan för man blir av med så många fördomar. Fördomen till exempel att det är svårt att få gamla hundar att sitta har ju Seobserver och andra struttar visat att det är ingen fördom utan istället en mycket gammal sanning :)

- Oj, förlåt - fördomar :)

Mer om fördomar - att gå ensam och sova i skogen - det har ni inte övertygat mig än till. Så är det alla med sina åsikter fortfarande :)
 
Följt denna tråd och den om "ensamhet" med stigande undran och intresse,känner ej att detta handlar så mycket om friluftsliv.
Vore intressant att få ta del av hur "goldy-a":s eget friluftsliv gestaltar sej;man kan ju som sagt vara ute själv och med andra;till och med både och... (från en som är ute både själv och med nån annan)
 
Följt denna tråd och den om "ensamhet" med stigande undran och intresse,känner ej att detta handlar så mycket om friluftsliv.
Vore intressant att få ta del av hur "goldy-a":s eget friluftsliv gestaltar sej;man kan ju som sagt vara ute själv och med andra;till och med både och... (från en som är ute både själv och med nån annan)

- Visst kan man gå ensam och/eller med nån annan.
Men Anders ställer en fråga från början redan "att gå ensam". Så är det en skillnad för mig, t.ex. Han frågar också är det skillnad mellan män och kvinnor att komma ut till friluft ensam. Då svarade jag - visst, är det, för mig, iaf (än så länge är jag en kvinna och har inte gjort en kön-operation :) ).
Själv kan jag tänka mig visst gå till skogen för en vecka, eller en månad och njuta av den underbara svenska naturen - MEN med någon annan (och bättre - med fler). Ensam ska jag inte våga göra det.
Att åka till andra länder och vara på stan - det är absolut en annan fråga. Det gör jag alltid nästan själv :) för att mina vänner bor i olika länder och sällan kan vi samlas för att åka någonstans tillsammans. Och på stan är jag inte rädd så mycket (jag är vuxen i en stor stad) för att där kan man få en hjälp ifall det behövs iaf.
Här försöker jag att få nya friluftskamrater för att ändå åka ut till naturen här och till vissa andra ävantyrer i andra länder också (i naturen). Så hoppas det ska gå bra för oss :) Jag är en ganska flexibile person och kan anpassa mig till de andra i mest av fall (enda som man måste göra då - att gå för kompromisser). Det visar att mina vänskap brukar ligga på en lång tid - den längste vänskapen som jag har är drygt 30 år - sedan vi var små barn. Andra vänskapen ligger också på en lång tid - ca 25, 20, 15, 10, 5, 3 år...(båda med män och kvinnor). Och det är skönt för att ha så långa vänskap - vi förändras, utvecklas, och det är alltid intressant att umgåsa. Specielt när vi känner varandra så bra - vänskapen blir bara starkare, som en vin, under tiden :) Det hände olika grejer, förstås, under vänskap - vi blev ibland sura på varandra, men vi överlevde allt ändå - och nu njuter vi av varandras sällskap, när vi träffas. Vi vet iaf att vi finns i världen (vänner) och kan stödja varandra.
Men är alltid intressant att få känna till nya människor och lära nya saker, förstås. Så är jag öppen för det alltid :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Friluftsliv= hembereskap. Allmänt om friluftsliv 84
Dania Friluftsliv får inte bli något bara för eliten Allmänt om friluftsliv 91
lisalars Vad tycker du om Skånes friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 60
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
brigas Storstadsperspektivet på friluftsliv. Allmänt om friluftsliv 22
Igelkotten123 Finns det användning för min sekatör i naturen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Enkelt friluftsliv... Allmänt om friluftsliv 67
HannesWeiß Friluftsliv i närheten av Växjö Allmänt om friluftsliv 0
brigas Utbildningsnivå och intresse för friluftsliv. Allmänt om friluftsliv 4
YvonneJson Friluftsliv i Vietnam? Allmänt om friluftsliv 0
Tundraman Vad är friluftsliv för dig.... Allmänt om friluftsliv 13
Isak Knutsen Interessert i friluftsliv i Norge Allmänt om friluftsliv 0
Ghost of Tom Joad 2017 - Komma igång på riktigt med friluftsliv! Allmänt om friluftsliv 13
Magnoliamountain Ny inom "friluftsliv" Allmänt om friluftsliv 32
annasi Friluftsliv & "normalt" jobb - en enkel fråga! Allmänt om friluftsliv 8
NaturBoel Söker tips på ort med bra friluftsliv och lite kultur Allmänt om friluftsliv 6
NaturBoel Jobba inom friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 25
simonhj Friluftsliv i Oktober/November? Allmänt om friluftsliv 7
sanjacobi Äventyr/friluftsliv vs vardag med 40h arbetsvecka Allmänt om friluftsliv 16
Tundraman Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende? Allmänt om friluftsliv 17
Tundraman Friluftsliv som intresse.. Allmänt om friluftsliv 7
obbbi Friluftsliv i Mälardalen Allmänt om friluftsliv 4
auroralexx Jobba inom friluftsliv Allmänt om friluftsliv 5
icz Jobba med kring friluftsliv Allmänt om friluftsliv 8
Gun-valld Friluftsliv och förhållanden Allmänt om friluftsliv 96
CF673 Friluftsliv på 15 minuter? Allmänt om friluftsliv 15
krokben Friluftsliv högskola? Folkhögskola? Allmänt om friluftsliv 7
avslutat_17_06_20 iPhone appar för friluftsliv Allmänt om friluftsliv 16
Ann-Cathrine Jobbar du inom natur - logi - friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 0
KORITFW Tonåringar drar sig från friluftsliv och äventyrande? Allmänt om friluftsliv 33
Elin-d Hur startade erat intresse för friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 44
Agneta_T Friluftsliv/vandra "med diabetes" Allmänt om friluftsliv 6
moe_mart Natur, friluftsliv och kommersen Allmänt om friluftsliv 6
mrbambocha Gillar äventyr och friluftsliv- vilken utb/yrke passar? Allmänt om friluftsliv 18
LisaKW Grundläggande näringslära vid friluftsliv Allmänt om friluftsliv 2
lillvafflan Svensk bilsemester med vandring och friluftsliv Allmänt om friluftsliv 9
Ahkká Svenskt forskningsprojekt om friluftsliv Allmänt om friluftsliv 0
Sarvi Framtidens friluftsliv Allmänt om friluftsliv 0
seon Lågintensivt och Högintensivt friluftsliv Allmänt om friluftsliv 0
bastuper Att studera scouting och friluftsliv på egen hand Allmänt om friluftsliv 37
annaterese Friluftsliv som metod Allmänt om friluftsliv 10
såg friluftsliv lika med miljötanke sant. Allmänt om friluftsliv 21
Maskinbengt Rovdjur och friluftsliv Allmänt om friluftsliv 24
REDJon Söker friluftsliv kompis kring Örebro eller Stockholm :) Allmänt om friluftsliv 0
mivron #friluftsliv på irc.dal.net Allmänt om friluftsliv 12
Erik F Bloggar om friluftsliv Allmänt om friluftsliv 9
smj_t Friluftsliv i Göteborg? Allmänt om friluftsliv 3
consono Bra och billigt friluftsliv Allmänt om friluftsliv 52

Liknande trådar