Handduksersättning

Wettex är något annat, och jag har tagit för givet att folk menar Wettex (eller åtminstone identiska kopior) när de säger Wettex. Det är ju ett varumärke för en svamptrasa av bomull och cellulosa.
Men det var då fan så svårt. Hur många gånger ska jag behöva förklara att Wettex är bäst, och bättre än bäst? Är ni inte rationella varelser?

Och när jag säger Wettex så menar jag Wettex. Ibland kan jag även mena marknadens Wettexkopior, som brukar heta typ "ICA/Lidl/Coop/whatever Diskduk" och enbart finns i käcka pastellfärger och kostar 2kr/st. Jag är nämligen alltid oerhört konsekvent.

Den pactowl jag fick en gång, har fått bo i garderoben pga sin dåliga sugförmåga (inga dåliga skämt idag tack, är inte på humör), liksom den kopia i viskos som jag köpte på nån friluftsbutik. Förhoppningsvis finns det bättre kopior. Men, jag säger som alltid: Inget suger som Wettex.

De orange (finns även som blå) sugatexsuperdupertrasorna som du köper för en tia på marknaden ("titta här nu när jag har spillt cola på heltäckningsmattan och suger upp alltihop och häller tillbaka i glaset!") är samma sak som dina "original-Pactowl".

Jag är aldrig på såna marknader. Känns så white trash! Men just nu är jag oduschad så jag kanske ska ta en sväng..

Nä det bir svampskogen istället!

Paktowl suger upp vatten betydligt sämre än Wettex, tycker jag dock. Men lufttorkningen tar hand om det.

Tycker fem sidor är alldeles för lite att avhandla ett så mångfasetterat ämne som detta! Så här är mitt bidrag bla, bla, bla, Wettex, bla bla, Packtowl, bla bla, Falu rågrut, bla bla!

+ massor av radbyten. ;)

Senast ändrad:
Jag är aldrig på såna marknader. Känns så white trash!

Ja, att torka sig med en Wettextrasa känns ju helt enkelt mer elegant.

Jag tycker för övrigt att det är bra av oss att verkligen gå på djupet i dessa grundläggande diskussioner. Vi vill ju inte att svenska fjällvandrare skall göra några ödesdigra misstag i sitt val av torkdon. Fjällräddningen har ju annat att göra än att rädda folk som har torkat sig fel.
Och att hävda att man klarar sig utan handduk på fjället är i princip livsfarligt och väldigt oansvarigt. Det rekommenderas endast för tränade yrkesmän.

Och att hävda att man klarar sig utan handduk på fjället är i princip livsfarligt och väldigt oansvarigt. Det rekommenderas endast för tränade yrkesmän.
Felet många gör är att de inte torkar sig bakom öronen.

:p

(Honkydory: Kom igen nu, vi har ju kul, det vill du väl inte ta ifrån oss? Jag anser inte detta mer hjärndött än att avhandla t ex allsvensk fotboll, vilket iofs säger en del...)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg