• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Gubbgruppen

GustavOh; sa:
Malindo; sa:
25- Three pairs of shoes are more than enough.

Och det ska komma från Malindo av alla?

Ett minimum är väl:
* Två par civila skor (OK, dom är onödiga, men så är jag väl ingen riktig friluftsnörd)
* Ett par löpardojor (plus ett otal halvslitna i garderoben)
* Några sandaler i olika stadier av förfall
* Några klätterskor
* Ett par jympaskor som släpps inomhus.
* Ett stort antal kängor
* Ett oändligt antal pjäxor
Duntofflor och skor
Stövlar mm etc

Så ser skogarderoben hos utomhustusenfotingen ut...Helt normalt eller?

Tror att Malindo är inne på vad man måste ha för förmiddags och kvällsbruk.....Utan ryggsäck!

Go tur
 
-PaTRiC-; sa:
HA!! struntprat, vi pruttare är starkare än någonsin och vi kommer att ta över.. precis som alla vet så skapar en hälsosam kost ett visst gas-överskott, håller man in gasen så stiger den upp huvudet vilket vi har sett flera exempel på här i denna tråd.. Jag kan sätta en peng på att ingen av er feminister skulle reda ut ett riktigt fruntimmer, ett riktigt fruntimmer kräver en redig karl, sedan kan ni intellektualisera sönder det här precis hur mycket ni vill.. Man väljer ofta om man skall vara ett offer, glöm inte det..


Hördu Putte,
Det blir en del lite uppenbara provokationer här och där från din sida, och det är ju skönt att bara kunna backa tillbaka och säga att man bara drev lite med nån.
Fast ibland är ju det bara en billig utväg när man kommit för långt ut på svag och hal is...

Att riktiga fruntimmer kräver riktiga karlar låter ju som en lagom humoristisk provokation, och är lätt att ha garva åt. Men i grunden får man nog stå för det man skriver, och då tror jag det är rätt synd om din kvinna och ditt ego. Jag gör manliga konster med min kvinna också, men inte fasen föraktar jag henne ifall hon värnar om sina rättigheter till lika villkor på arbetsmarknaden. Sen är det ju en rätt dödsdömd diskussion att reda ut vad jämlikhet resp feminism innebär.

Dina rallarsvingar mot feminismen gör ju ett ofelbart homofobt intryck, i den mån du nu inte är fullt medveten om det.
 
Mezzner; sa:
-PaTRiC-; sa:
HA!! struntprat, vi pruttare är starkare än någonsin och vi kommer att ta över.. precis som alla vet så skapar en hälsosam kost ett visst gas-överskott, håller man in gasen så stiger den upp huvudet vilket vi har sett flera exempel på här i denna tråd.. Jag kan sätta en peng på att ingen av er feminister skulle reda ut ett riktigt fruntimmer, ett riktigt fruntimmer kräver en redig karl, sedan kan ni intellektualisera sönder det här precis hur mycket ni vill.. Man väljer ofta om man skall vara ett offer, glöm inte det..


Hördu Putte,
Det blir en del lite uppenbara provokationer här och där från din sida, och det är ju skönt att bara kunna backa tillbaka och säga att man bara drev lite med nån.
Fast ibland är ju det bara en billig utväg när man kommit för långt ut på svag och hal is...

Att riktiga fruntimmer kräver riktiga karlar låter ju som en lagom humoristisk provokation, och är lätt att ha garva åt. Men i grunden får man nog stå för det man skriver, och då tror jag det är rätt synd om din kvinna och ditt ego. Jag gör manliga konster med min kvinna också, men inte fasen föraktar jag henne ifall hon värnar om sina rättigheter till lika villkor på arbetsmarknaden. Sen är det ju en rätt dödsdömd diskussion att reda ut vad jämlikhet resp feminism innebär.

Dina rallarsvingar mot feminismen gör ju ett ofelbart homofobt intryck, i den mån du nu inte är fullt medveten om det.

Kloka ord. Väntar på raljerande svar från Putte.
 
Men alltså... vad har pruttande med manlighet att göra? Tjejer pruttar ju också.

Om man ska vara manlig bör man ju vara det på ett sätt som en kvinna inte klarar av, annars är det ju helt meningslöst.
Hugga ved, slåss med svärd, backa med släp, dra elkablar... precis lika enkelt för kvinnor som för män.

"Att vara sig själv och stå för det" räcker ju inte, eftersom det ju är rubriken på varannan artikel i vilken tjej- och tanttidning som helst. Är det manligt att vara Amelia Adamo?

Att vältra sig i självgodhet är inte heller nåt som bara män klarar av, så det funkar inte heller. ;)

Det är faktiskt bra mycket enklare att hitta vettiga saker som bara kvinnor kan göra. "Manlighet" är bara en etikett som osäkra män tar till. Riktiga män sysslar inte med sånt. Inte riktiga kvinnor heller.
 
-PaTRiC-; sa:
...Jag kan sätta en peng på att ingen av er feminister skulle reda ut ett riktigt fruntimmer...

För fjorton år sedan dansade jag med en tjej på GG i Uddevalla. Jag vart lite sådär intresserad av henne och hon verkade inte helt omedgörlig.

Under dansen sade hon ungefär så här: "En riktig karl skulle hålla hårdare om mig och titta mig bestämt i ögonen..." (Fritt ur minnet.)

Fram till niotiden på morgonen (när hon gick hem) var jag lite rädd för henne...
 
Mezzner; sa:
Hördu Putte,
Det blir en del lite uppenbara provokationer här och där från din sida, och det är ju skönt att bara kunna backa tillbaka och säga att man bara drev lite med nån.
Fast ibland är ju det bara en billig utväg när man kommit för långt ut på svag och hal is...

min lilla pussgurka, jag är aldrig rädd för att rusa ut på svag is, jag behöver inte klä mig i politiskt korrekta åsikter varken det är på skoj, med glimten i ögat eller på fullaste allvar.. jag är fullständigt orädd i alla situationer och behandlar livet och min omgivning därefter, kanske inte alltid till allas glädje men ingen behöver någonsin fundera på min "hemliga" agenda eller likande..

Mezzner; sa:
Att riktiga fruntimmer kräver riktiga karlar låter ju som en lagom humoristisk provokation, och är lätt att ha garva åt. Men i grunden får man nog stå för det man skriver, och då tror jag det är rätt synd om din kvinna och ditt ego.

ett jag är gift med ett regält fruntimmer som både backar med släp, kör motorsåg och murar när det behövs.. om det är synd om henne i våran relation kan nog bara hon avgöra.

Mezzner; sa:
Jag gör manliga konster med min kvinna också, men inte fasen föraktar jag henne ifall hon värnar om sina rättigheter till lika villkor på arbetsmarknaden. Sen är det ju en rätt dödsdömd diskussion att reda ut vad jämlikhet resp feminism innebär..

Jag vet inte vad det är för manliga konster du gör med din kvinna och skall jag vara ärlig så är jag inte heller speciellt intresserad.. jag vet inte var du får din information i från men jag har aldrig sagt att jag på något sätt inte respekterar kvinnor, jag gillar inte feminister däremot, varken manliga eller kvinnliga.. jag anser att det är idioter!!

Mezzner; sa:
Dina rallarsvingar mot feminismen gör ju ett ofelbart homofobt intryck, i den mån du nu inte är fullt medveten om det.

om du inte såg det i mitt första inlägg.. jag ÄR HUMANIST, jag tror på ALLA'S lika rättigheter oavsett kön, sexuell läggning, religion o.s.v., inte bara kvinnors, vad är det för homofobt med det.. dessutom så gillar jag bögar, 10år i krogbranschen och va homofob är nog inte så smart.. som jag sa innan, jag anser att feminister är idioter, det är värre än fundamentalistiska religiösa..
 
Nu fâr ni fanimig sluta!
Snart vet man ju varken ut eller in :-(
Ibland ska man vara "karl" och ibland inte, snälla sluta nu!
Jag är som jag blev o dom det duger ât fâr det duga ât, andra fâr klara sig utan.

Och du Hâkan, vart blev drickt av i din lista?
Man mâste ju skölja ner grönkâlen och späcket, noga.
 
Nordesjö; sa:
Om man ska vara manlig bör man ju vara det på ett sätt som en kvinna inte klarar av, annars är det ju helt meningslöst.

Jaaaa!!! bänkpress!!! har sagt det hela tiden men ingen lyssnar..

[eftersom jag är fullständigt livsfarlig så kan jag dessutom som man erbjuda trygghet när det är mörkt..]

Nordesjö; sa:
Hugga ved, slåss med svärd, backa med släp, dra elkablar... precis lika enkelt för kvinnor som för män.

allt ovan nämnt är ett krav på en kvinna som skall intressera mig.. ska man bo p¨å landet så behöver man ett regält och rekorderligt fruntimmer som kan ta i när det behövs, det funkar inte med nån stadsfjolla med långa naglar..(både kvinnor o män)
 
-PaTRiC-; sa:
om du inte såg det i mitt första inlägg.. jag ÄR HUMANIST, jag tror på ALLA'S lika rättigheter oavsett kön, sexuell läggning, religion o.s.v., inte bara kvinnors, vad är det för homofobt med det.. dessutom så gillar jag bögar, 10år i krogbranschen och va homofob är nog inte så smart.. som jag sa innan, jag anser att feminister är idioter, det är värre än fundamentalistiska religiösa..

Logiken brister... hur kan man vara humanist, och tro på alla människors lika rättigheter, utan att vara feminist? Feminism är ju en rörelse eller åsiktsriktning som verkar för ett jämställt förhållande mellan män och kvinnor. Och tänker man efter lite, så inser man snart att kvinnor varken har samma rättigheter eller möjligheter i vårt samhälle som män har. Arbetsmarknaden, som nämnts i tidigare inlägg, är ett område som är utmärkt att exemplifiera med.

/Pär
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg