Gissa position

En stark förstagissning av Hans och väl avvägda ledtrådar ledde till detta nordvästra hörn. Av sjön syns ju inte mycket, men tillräckligt för att den ska gå att känna igen i en flygbild.

Jag är tacksam om någon har en bild att lägga ut, eftersom jag reser bort i morgon.

Hälsn Pelle
 
Jag börjar bli osäker på vilka bilder jag har använt här, risken ökar att man upprepar sig, men det kanske inte gör så mycket.
Vilket fjällmassiv visar bilden?

En kommentar till Calles senaste bild #6355 : det är väl Storsteinsfjäll som är i bakgrunden?

/Hans
 

Bilagor

  • utsid 013d.jpg
    utsid 013d.jpg
    36 KB · Visningar: 456
Inte någon gissning på flera dagar. Fokusera på de södra delarna av fjällkedjan, och i närheten av någon av de gamla pilgrimslederna.
Jag kommer att vara borta ett par dagar, så om ni tröttnar på denna gåta så är det fritt fram att lägga in en ny.

/Hans
 
Inte någon gissning på flera dagar. Fokusera på de södra delarna av fjällkedjan, och i närheten av någon av de gamla pilgrimslederna.
Jag kommer att vara borta ett par dagar, så om ni tröttnar på denna gåta så är det fritt fram att lägga in en ny.

/Hans

Hans, jag tror du missat att det finns en gissning, Giebnientjahke (Härjångsfjällen). Jag tror också på att det är Härjångsfjällen, men jag var för sen ;)

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg