Gissa position

Vad är det för fel på de som lägger upp bilder här. Bilderna ska vara inom Sveriges gränser. Har för mig att det finns en tråd om bilder från Europa så posta där om Ni inte vet var Sveriges gränser går.

Attityden luktade kanske lite surt, men andemeningen var korrekt eftersom det gått några år sedan unionsupplösningen.
Men det stör väl inte nämnvärt om det då och då slinker men någon bild från våra grannländer.
Bara det inte blir en vana :)

Det stämmer bra det! Jag står strax öster om sjön 768 på sydändan av Skårrvalen.

Jag tyckte att de där bergsformationerna i dalen var fascinerande. Tittar man på Lantmäteriets terrängskuggningskarta över området så ser man att det går någon form av förkastningsspricka norrut härifrån som fortsätter, med några avbrott, upp till Mullfjället vid Duved, där den syns tydligt på fjällets östsida. SGUs berggrundskarta visar ett lager av vulkaniskt berg inträngt mellan Seve- och Köli-skollorna som sträcker sig nästan upp till Anjan. Jag kan lite för lite geologi för att ge mig in djupare i det här, men nog känns det intressant...
Det stämmer bra det! Jag står strax öster om sjön 768 på sydändan av Skårrvalen.

Jag tyckte att de där bergsformationerna i dalen var fascinerande. Tittar man på Lantmäteriets terrängskuggningskarta över området så ser man att det går någon form av förkastningsspricka norrut härifrån som fortsätter, med några avbrott, upp till Mullfjället vid Duved, där den syns tydligt på fjällets östsida. SGUs berggrundskarta visar ett lager av vulkaniskt berg inträngt mellan Seve- och Köli-skollorna som sträcker sig nästan upp till Anjan. Jag kan lite för lite geologi för att ge mig in djupare i det här, men nog känns det intressant...
Skårrvalen

Skårrvalen är riktigt fint! Var där förra året :)
Från vilket håll gick ni? Tänker försöka ta mig dit i sommar och tittar lite på kartan över de äldre omarkerade stigar som går från Edsåsdalen respektive Nordbotten.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg