Gissa position

avslutad210712

Gäst
Mer specifikt den nedersta av Válffojávrrit, alltså sjön 946. I bakgrunden Stuor Doaresoaivi. Nedanför forsen finns ett vadställe som vanligtvis är betydligt enklare än de på kartan markerade längre upp, där leden går, men då är det mer eller mindre nödvändigt att gå över/runt just Stuor Doaresoaivi då detta fjäll sluttar brant hela vägen ned i sjön.

Position: 68° 15' 57" N, 18° 12' 18" Ö

Är visserligen 9 år sedan jag gick där men tyckte det kändes bekant och självklart vadade jag nedanför forsen och gick på andra sidan.

Eftersom jag håller på med att sortera mina foton avstår jag just nu från att lägga upp men räknar med att ha en uppladdning "i minnet".

Så någon annan kan lägga upp med gott samvete.
 

avslutad210712

Gäst
En av fjällvärldens mest kända toppar i mitten så namnet. Misstänker att den här blir kortlivad.
 

Bilagor

  • 20090729_142427_0_A700.jpg
    20090729_142427_0_A700.jpg
    63.7 KB · Visningar: 567
Har ingen egen bild att jämföra med, men jag gissar på Stråahpatjaerhvie? I så fall är väl stugan Gåsen eller vindskyddet i Härjångsdalen.

Calle
 
Lurig bild, men det är väl perspektivet som luras lite. Skulle man varit groda hade det varit helt normalt...
Jag håller mig till samma led (efter senaste ledtråden) och enda som passar in nära en stuga är Gruvsmällen. Då måste det vara plåtat strax före Vålåstugorna. Mina bilder på Gruvsmällen är från andra vinklar och då är fjället mer gråtonat ;)

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg