Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Sjön Hävlingen sett från Storvätteshågna?
/Hans
Korrekt. Hävlingen, Särsjön och Håarna, med nationalparken Töfsingdalen på högra sidan, från Gealta (Storvätteshågna). Bilden togs på midsommarafton.
Jag börjar bli osäker på vilka bilder jag har använt här, risken ökar att man upprepar sig, men det kanske inte gör så mycket.
Vilket fjällmassiv visar bilden?
En kommentar till Calles senaste bild #6355 : det är väl Storsteinsfjäll som är i bakgrunden?
/Hans
En kommentar till Calles senaste bild #6355 : det är väl Storsteinsfjäll som är i bakgrunden?
/Hans
Bilagor
Jag börjar bli osäker på vilka bilder jag har använt här, risken ökar att man upprepar sig, men det kanske inte gör så mycket.
/Hans
Giebnientjahke (Härjångsfjällen).
/Hans
Stämmer. Även Vassecohkka m.fl. fjäll syns.
Calle
Inte någon gissning på flera dagar. Fokusera på de södra delarna av fjällkedjan, och i närheten av någon av de gamla pilgrimslederna.
Jag kommer att vara borta ett par dagar, så om ni tröttnar på denna gåta så är det fritt fram att lägga in en ny.
/Hans
Hans, jag tror du missat att det finns en gissning, Giebnientjahke (Härjångsfjällen). Jag tror också på att det är Härjångsfjällen, men jag var för sen
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg