Gissa position

Visst var det så att jag hade missat svaret, som ju var rätt såsom ni helt riktigt hade antagit.
Undrar bara varför.

/Hans
 
Alldeles för tyst, jag drar till med Vaisaluokta så vi kommer igång. Fotot skulle då vara taget mot... Kallaktjåkkå?

Peter
 
Instämmer Peter,Alldeles för slappt här nu.
Folk måste ju nu börja gissa. även på detta söta vykort Men ,dom flesta är ju nu ute på grönbete på fjällen. Även jag snart

Nej.. Kallaktjåkkå är det ju tyvärr inte.
Sånna här: ‘estetbilder’ har vi ju inte direkt sett förut, någon av oss, här på sidan, så det är svårt det hela..
Sånt där’ blurrigt och atmosfäriskt kan ju vara var som helst..
...Sjöfallsdalen tror jag...(?)
Gulligt och vackert är alltid svårgissat! Men, vi lär nog se mer av sånna här bilder i och med att alla möjliga skaffar sig kameror.
Antagligen är bilden utlagd av någon som vill visa ‘något vackert’ utan att veta vad tråden går ut på.
Därav detta stopp i gissandet.
 
Instämmer Peter,Alldeles för slappt här nu.
Folk måste ju nu börja gissa. även på detta söta vykort Men ,dom flesta är ju nu ute på grönbete på fjällen. Även jag snart

Nej.. Kallaktjåkkå är det ju tyvärr inte.
Sånna här: ‘estetbilder’ har vi ju inte direkt sett förut, någon av oss, här på sidan, så det är svårt det hela..
Sånt där’ blurrigt och atmosfäriskt kan ju vara var som helst..
...Sjöfallsdalen tror jag...(?)
Gulligt och vackert är alltid svårgissat! Men, vi lär nog se mer av sånna här bilder i och med att alla möjliga skaffar sig kameror.
Antagligen är bilden utlagd av någon som vill visa ‘något vackert’ utan att veta vad tråden går ut på.
Därav detta stopp i gissandet.

Haha ja alla ni coola vandrare har nog missat västerbottensfällens vackra lilla pärla... Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilden, kan fixa fram bättre om så önskas. De flesta har väl hört talas om Gautosjö och Adolfström? Tyvär kör de flesta bara förbi denna fjällkedja på vägen dit
 
Bilden kanske tom är tagen i höjd med Blyudden?

Ny bild, vad heter vattnet, var står jag etc?
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1374072708514.jpg
    uploadfromtaptalk1374072708514.jpg
    31.6 KB · Visningar: 352
Jo, det var inte så svårt. När man är 100% säker kanske man ska avvakta och låta andra gissa?
Här kommer några toppar i moln - vilka är dom? Varifrån är kortet taget?
 

Bilagor

  • IMG_4913.jpg
    IMG_4913.jpg
    40.9 KB · Visningar: 324
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg