Gissa position

Här kommer lite personlig fjällnostalgi: Längst bort i Filips bild mellan mellersta och nedre Kaitumsjön ligger Tjirtjamforsarna där jag upplevde fjällvärlden för första gången. Det är cirka 50 år sedan.
I den bifogade bilden i passet till vänster om det sökta fjället tältade jag för cirka 30 år sedan i lergruset mellan 2 glaciärer. Numera väljer jag bekvämare tältplatser.
Vad heter fjället i mitten på bilden? Det är omgivet av högre fjäll till höger och vänster.
 

Bilagor

  • IMG_0282.jpg
    IMG_0282.jpg
    39.8 KB · Visningar: 338

avslutad210712

Gäst
När det gäller den här tråden så tycker jag att det är något av det absolut bästa på utsidan även om jag antingen inte har en susning om vad fotot föreställer eller så är jag för sent ute när det är för "enkla" foton. :)
 
Vad gäller min bild är vi inte i närheten av Republiken...

Jag gissar att du hittade dälden öster om Varvvekjåhkå strax innan sammanflödet med Vistekjåhkå.

När det gäller den här tråden så tycker jag att det är något av det absolut bästa på utsidan även om jag antingen inte har en susning om vad fotot föreställer eller så är jag för sent ute när det är för "enkla" foton. :)

Ja, den här tråden är en riktig kulturgärning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg