Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Här kommer lite personlig fjällnostalgi: Längst bort i Filips bild mellan mellersta och nedre Kaitumsjön ligger Tjirtjamforsarna där jag upplevde fjällvärlden för första gången. Det är cirka 50 år sedan.
I den bifogade bilden i passet till vänster om det sökta fjället tältade jag för cirka 30 år sedan i lergruset mellan 2 glaciärer. Numera väljer jag bekvämare tältplatser.
Vad heter fjället i mitten på bilden? Det är omgivet av högre fjäll till höger och vänster.
I den bifogade bilden i passet till vänster om det sökta fjället tältade jag för cirka 30 år sedan i lergruset mellan 2 glaciärer. Numera väljer jag bekvämare tältplatser.
Vad heter fjället i mitten på bilden? Det är omgivet av högre fjäll till höger och vänster.
Bilagor
avslutad210712
Gäst
När det gäller den här tråden så tycker jag att det är något av det absolut bästa på utsidan även om jag antingen inte har en susning om vad fotot föreställer eller så är jag för sent ute när det är för "enkla" foton.
Är det någonstans strax norr om Stensdalstjärnarna?Smyger in en ny bild så länge:
Var finner vi denna söta lilla däld?
Håller med dig Björn. Heder åt Lars som drog igång tråden.
Ett tag sen vi var i Jämtland så jag gissar att vi är där igen. Men var? Jag börjar med Lill-Stensdalsfjället.
Calle
Var finner vi denna söta lilla däld?
Ett tag sen vi var i Jämtland så jag gissar att vi är där igen. Men var? Jag börjar med Lill-Stensdalsfjället.
Calle
Vad gäller min bild är vi inte i närheten av Republiken...
Jag gissar att du hittade dälden öster om Varvvekjåhkå strax innan sammanflödet med Vistekjåhkå.
När det gäller den här tråden så tycker jag att det är något av det absolut bästa på utsidan även om jag antingen inte har en susning om vad fotot föreställer eller så är jag för sent ute när det är för "enkla" foton.
Ja, den här tråden är en riktig kulturgärning.
Jag gissar att du hittade dälden öster om Varvvekjåhkå strax innan sammanflödet med Vistekjåhkå.
Nu är vi i rätt län, men fortfarande på fel kartblad.
Tores bild är mistänkt likt Sadelberget från Alep Stuollo
/Hans
Frågan gällde bara vilket berg det var och Sadelberget är rätt svar. Bilden är dock tagen från närmare håll nämligen 1520 nivån VSV Tielma 1642.
Nu är vi i rätt län, men fortfarande på fel kartblad.
Vi är alltså inte på kartblad BD10. Kan det vara BD6?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg