Ni får skynda er innan LRC kommer tillbaka...
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ni får skynda er innan LRC kommer tillbaka...
LRC låter vänta på sig. Men vi försöker driva tråden framåt ändå. Kanske kan vi i alla fall få en närmare geografisk inringning.
Jag gissar på Snjuftjutis, 860-möh-klacken i norr.
Kanske kan vi i alla fall få en närmare geografisk inringning.
Jag gissar på Snjuftjutis, 860-möh-klacken i norr.
Hej!
Och då kontrar jag med Rakkasålke, söder om Dubbeltoppen och Borgtoppen i Akkamassivet. Thomas gissning påminde mig om att det finns liknande terräng där.
häpp / F
Jag har visserligen varit på Sjnjuvtjudis topp, men det här är i ett annat län.
Nej, men inte jättelångt därifrån.Åter till republiken. Smällhögarna?
Calle
Den här är nog nästan omöjlig att ta om man inte har varit där och nu är det två dagar sedan som jag lade upp bilden, så här är en ledtråd:
VIT HEMUL? NEJ, ELAKE ÅKE.
Tillräckligt rätt, Västra Bunnerstöten (eller VUEMELÅELKIENTJAHKE). Bilden är tagen söderut med ryggen mot 1545-toppen. Man passerar klippan om man går upp mot 1545-toppen från Tjallingdalen, den ligger ca 400 meter sydsydväst om själva toppen.Västra Bunnerstöten? Höjden sydost om 1545-toppen?
Ser ut som Sarvatjåhkkå; från västra sidan Rapadalen, kanske i närheten av Jågåsjgaskatjåhkkå?
Visst är det så, Kalle. Bilden är tagen på västra sidan av Rapadalen (dock något längre söderut, i höjd med Dielmánjunjejågåsj.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg