Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Du står i passet mellan Knivkammen och Pyramiden och ser ut över UnnaRäitavagge och Räitatjåkka
Korrekt. Visst är det så. Passet mellan Knivkammen och Pyramiden.
Duktigt att känna igen det stället av dig Hans trots molnen.
Hej!
Toppen i mitten är Lill-Palkat, mitt på kammen som går mellan Palkattjåkka och Pårtetjåkka (som syns till höger). Till vänster i bild ser vi ostkammen på Saitaris. Fotografens ståndplats är ungefär där man enligt diskussionerna på en annan tråd kan vada Ruopsokjåkkå, uppe vid ca 950 möh.
häpp / Filiokus
Toppen i mitten är Lill-Palkat, mitt på kammen som går mellan Palkattjåkka och Pårtetjåkka (som syns till höger). Till vänster i bild ser vi ostkammen på Saitaris. Fotografens ståndplats är ungefär där man enligt diskussionerna på en annan tråd kan vada Ruopsokjåkkå, uppe vid ca 950 möh.
häpp / Filiokus
FYI: Tyvek kartor är på G till midsommar över området kring Keb fick jag höra idag....
Aj då kanske jag gjorde en blunder som beställde en BD10 och den detaljerade kartan över Keb häromdagen men priset från Adlibris var bra.
Är det Utekartan eller någon annan som producerar Magnus?
Thure
St ISBN Författare: TitelBandtypPris
1 9174310119 KEBNEKAISE HÖGFJÄLLSKARTA F Övrigt 59 kr
1 9158895035 BD6 ABISKO-KEBNEKAISE-NARVIK Övrigt 74 kr
1 076274586X O'BANNON, ALLEN:ALLEN & MIK Häftad122 kr The really Cool Telemark Book
1 9163162210 EKENSTAM, MIKAEL AF:TOPPTUR Riksgränsen Narvik Inbunden 284 kr
Stämmer precis
Kanon!
Och det råder Status Quo på bredbandsfronten hemma hos mig = ingen uppkoppling. Det är alltså fritt fram för den som vill att lägga upp nästa bild.
häpp / F
..måste bara gissa...
Det kunde ju vara Sielmatjåkka långt i fjärran? Med den där kurviga väldigt bekanta vågkammen framför.
men icke..
Då satsar jag i stället på: I bildens mitt :den hängande dalen ovanför Vistasdalen med Påkketjåkka (1647) rakt framför!
Unna Vistastjåkkas sydbrant till vänster i bilden måhända?..och då står du kanske på Påssustjåkkas branta sydtopp! Öh?
Mårmafjäll i fjärran!
Det kunde ju vara Sielmatjåkka långt i fjärran? Med den där kurviga väldigt bekanta vågkammen framför.
men icke..
Då satsar jag i stället på: I bildens mitt :den hängande dalen ovanför Vistasdalen med Påkketjåkka (1647) rakt framför!
Unna Vistastjåkkas sydbrant till vänster i bilden måhända?..och då står du kanske på Påssustjåkkas branta sydtopp! Öh?
Mårmafjäll i fjärran!
Då satsar jag i stället på: [/I]I bildens mitt :den hängande dalen ovanför Vistasdalen med Påkketjåkka (1647) rakt framför!
Unna Vistastjåkkas sydbrant till vänster i bilden måhända?..och då står du kanske på Påssustjåkkas branta sydtopp!
Helt rätt ... men jag står inte på Påssustjåkkas sydtopp (1839) utan på glaciären ca en km sydöst om den toppen. Kåtotjåkka (1997) skymtar i vänsterkanten på bilden, ovanför Unna Vistastjåkka.
avslutad210712
Gäst
Så går det när man inte varit inne i en tråd på länge
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg