Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det är nog helt omöjligt att lägga in bilder som inte är för lätta eller för svåra... I det här fallet så tältade jag uppe i sluttningen i vänsterkanten så sent som i somras och hade fortfarande en klart minne i huvudet av hur det såg ut.
Här kommer en riktigt lätt bild
Har ingen karta men dåligt minne..... Gissar på dalen mellan STF Kebnekaise och Kungsleden, "vanliga" vägen, fotot österut.
Peter
Det här känns som Vindelfjällen och stugbilden måste vara tagen österut eftersom det är en kvällsbild med solen bakom oss. Toppen med den skarpa sydväggen i bakgrunden kan då vara Suvlåjvvie strax NV om Ammarnäs. Vi ser lite vatten i nederkant vilket då är Tärnasjön och fortsätter vi en bit till västerut så hamnar vi vid fotografens plats som jag tror är Glimmerstugan. Sjön på den första bilden är då Jirajavrrie (även om jag måste erkänna att jag inte kan urskilja stugan i det kortet).
öh?
Man kanske kan ha roligare grejor för sig en fredagskväll.. Än att gissa här..
Men..
Öh? Är det inte mitt kära gamla Piellorieppe som jag skymtar..
du e där vid Skårkislätten..
Då tar vi en ny bild på ett vackert fjällmassiv - vilket?
Man kanske kan ha roligare grejor för sig en fredagskväll.. Än att gissa här..
Men..
Öh? Är det inte mitt kära gamla Piellorieppe som jag skymtar..
du e där vid Skårkislätten..
Stämmer naturligtvis! Bilden är tagen från strax nedanför renvaktarstugan.
Själv var jag förbi kartbutiken på väg hem från jobbet igår och fick med mig en bunt nya fjällkartor hem, så ni kan ju gissa vad jag spenderade fredagskvällen med...
FYI: Tyvek kartor är på G till midsommar över området kring Keb fick jag höra idag....
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg