Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Mmmm, tänkte nog att ni skulle känna igen Kuopers profil rätt snabbt!
Då återstår bara att svara på själva frågan - var står jag? Där är det ingen som varit ens i närheten än. För en gångs skull så är jag dessutom inte ute och virrar långt från ära och redlighet, så det borde inte vara alltför svårt
Då återstår bara att svara på själva frågan - var står jag? Där är det ingen som varit ens i närheten än. För en gångs skull så är jag dessutom inte ute och virrar långt från ära och redlighet, så det borde inte vara alltför svårt
Då gissar jag att du fotade vyn från eller i närheten av padjelataleden, upp längs Miellätno, och att Koupers topp syns via Nassasvagge, vilket skulle placera glaciären på Lanjektjåkkå.Det närmar sig, men jag står inte i Låddejåkkås dalgång även om man ser Koupers topp sticka upp därifrån också!
Koupers profil stämmer ju rätt bra med min bild innifrån Nassasvagge http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=19464.
///Claes
Kul att få rätt till sist. Då är väl bollen min:
Var är detta och varifrån fotar jag:
Visa bilaga 4719
Lycka till! ///Claes
Jag gissar på att vi ser Árasluokta skymta fram mellan Áras och Máhttoajvve. Bilden borde i sådana fall vara tagen någonstans på Njagebuollda på väg in i Násavágge.
Så rätt, så rätt!Jag gissar på att vi ser Árasluokta skymta fram mellan Áras och Máhttoajvve. Bilden borde i sådana fall vara tagen någonstans på Njagebuollda på väg in i Násavágge.
Kändes lite kul att lägga upp en blid åt rakt motsatt håll i förhållande till den förra
///Claes
Nix! Try again.Tjahkkelij?
///Claes
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg