Gissa position

Det är definitivt samma två berg som de som är längst bort i den här bilden, som är tagen in mot Guohpervágge från några kilometer sydost om Skárjá.
 

Bilagor

  • gp9.jpg
    gp9.jpg
    81 KB · Visningar: 410
Mmmm, tänkte nog att ni skulle känna igen Kuopers profil rätt snabbt!

Då återstår bara att svara på själva frågan - var står jag? Där är det ingen som varit ens i närheten än. För en gångs skull så är jag dessutom inte ute och virrar långt från ära och redlighet, så det borde inte vara alltför svårt ;)
 
Om du inte är och virrar... betyder det att du går efter padjelantaleden någonstans i närheten av Låddejåkkå? Men ser man Kuoper därifrån?

/Ulf
 
Det närmar sig, men jag står inte i Låddejåkkås dalgång även om man ser Koupers topp sticka upp därifrån också!
 
Det närmar sig, men jag står inte i Låddejåkkås dalgång även om man ser Koupers topp sticka upp därifrån också!
Då gissar jag att du fotade vyn från eller i närheten av padjelataleden, upp längs Miellätno, och att Koupers topp syns via Nassasvagge, vilket skulle placera glaciären på Lanjektjåkkå.
Koupers profil stämmer ju rätt bra med min bild innifrån Nassasvagge http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=19464.

///Claes
 
Jajamensan, då var vi ända framme!

Bilden är tagen från padjelantaleden vid bron över Miellädno, riktning Sarek.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg