Camp Molloy efter ett tag....

Nu händer det nåt lite i alla fall

Kamelerna var ju en krydda, liksom grottorna. Kollar nog ett tag till.

"And there´s always that girl, falling and twisting her ankle..."
/F. Zappa i "Cheepnis", en låt om fenomenet "Monster Movies", från LP:n "Apostrophy" från sisådär -75.
 
Orientering?

Jag har lite aversion mot friluftsliv på tid. Kanske för att man hörde ordet "öka" lite väl många gånger i armén. Så jag har dragit mig för att kolla "Camp Molloy". Men nu har jag sett några avsnitt. Varje avsnitt jag sett så rusar ett lag iväg allt vad tygen håller, tills de snurrat bort sig och först då börjar fibbla med karta och kompass. Vad håller de på med??
 
Problemed med DS

A.S.; sa:
Tycker att Camp Malloy blir allt sämre för varje vecka som går. Variationen på tävlingarna är väldigt låg, som någon nämnde innan. När TV4 gjorde reklam för programmet så lät det som att det skulle handla om äventyr, klättring, etc etc, men det har ju nästan bara handlat om orientering. Personligen tycker jag inte att programmet utstrålar äventyr....

Sen börjar det likna allt mer den vanliga dokusåpan med skitsnack, skitsnack och mer skitsnack. I dagens finalprogramm så var ju Paul inte snabb ute med att konstatera hur dålig Peter är och hur bra han själv är. Det skulle vara kul om de fick tävla idividuellt. Så att man får se hur de klarar sig ner de bara har sig själva att lita på.

Det är väl lite av problemet med program av den här typen, efter att ha levt ihop så länge tar den sociala biten allt mer överhanden. Fast om man tittar på mullvaden (kick på 5:an) så blev det inte så "intrigigt" för där hade man ju ingen utröstning. Den som visste minst om mullvaden i varje program åkte ut. Det var alltså inget som övriga deltagare direkt kunde påverka, en bra lösning som nog skulle funka i Camp Molloy tror jag.
 
Jag var nog ändå lite väl hård i min kritik innan. Visst har det funnits lite skitsnack, men om man jämför med vissa andra dokusåpor som farmen, robinsson, etc, så är det ändå väldigt lite skitsnack. Om man tänker på att de har tillbringat så mycket tid de har tillbringat tillsammans. Om man hade varit med sina bästa vänner så lång tid dygnet runt så hade man blivit lite arg på dem med ibland. Man får kanske tänka sig in i deras situation.

/A.S
 
Jag upphör inte att förvånas över att deltagarna i alla möjliga dokusåpor tror att dom bara deltar i en tävling. Alla andra, och då särskilt dom som planerar, producerar, regisserar och klipper, har helt andra syften.
Man glömmer väl kamerorna efter ett tag antar jag.
 
björner; sa:
Jag upphör inte att förvånas över att deltagarna i alla möjliga dokusåpor tror att dom bara deltar i en tävling. Alla andra, och då särskilt dom som planerar, producerar, regisserar och klipper, har helt andra syften.
Man glömmer väl kamerorna efter ett tag antar jag.

Så TV4 lägger ner 17 miljoner på en tävling å sen tävlas det inte?
Lite svårt dramaturgiskt sett att fixa till så att det ser ut som om de tävlar om de inte är skådespelare.

Vad menar du med att de har "andra syften"?
 
XPAT; sa:
björner; sa:
Jag upphör inte att förvånas över att deltagarna i alla möjliga dokusåpor tror att dom bara deltar i en tävling. Alla andra, och då särskilt dom som planerar, producerar, regisserar och klipper, har helt andra syften.
Man glömmer väl kamerorna efter ett tag antar jag.

Så TV4 lägger ner 17 miljoner på en tävling å sen tävlas det inte?
Lite svårt dramaturgiskt sett att fixa till så att det ser ut som om de tävlar om de inte är skådespelare.

Vad menar du med att de har "andra syften"?

Han menar ju att för TV4 så handlar det inte om att arrangera en tävling utan om att sända underhållning som drar tittare och ger reklamintäkter. TV4 skiter ju fullkomligt i vem som vinner, huvudsaken för dem är att de får tittare (och därmed reklamintäkter).

Det är ju samma sak med tidningarna. De är helt ointresserade av att förmedla korrekta och intressanta nyheter, deras mål är att dra in pengar (d.v.s. sälja lösnummer).
 
nermander; sa:
Det är ju samma sak med tidningarna. De är helt ointresserade av att förmedla korrekta och intressanta nyheter, deras mål är att dra in pengar (d.v.s. sälja lösnummer).

Intäkterna frân lösnummer-försäljningen täcker väl i bästa fall tryckkostnaderna och är i princip ointressanta för en tidning. Det enda som räknas är tyvärr intäkterna frân reklamen. Mer án en tidning/tidskrift (och ävfen TV-kanal för den delen)styr därför som du riktigt pâpekar sina artiklar/innehâll/urval av notiser sâ att annonsörerna blir nöjda, eller i vart fall inte missnöjda.

Lösnummer-försäljningen är ju dáremot intressant i sig, eftersom ju större denna är (eller bättre: ju mer abonenter/prenumeranter man har), desto láttare är det att sälja reklam. Dárför fâr man ju ibland gâvor som överstiger prenumerationens värde för att bli ett försäljnings-statistikt nummer till..)

Mvh / Mats
[Ändrat av malindo 2003-04-29 kl 12:45]
 
Reklam

Han menar ju att för TV4 så handlar det inte om att arrangera en tävling utan om att sända underhållning som drar tittare och ger reklamintäkter. TV4 skiter ju fullkomligt i vem som vinner, huvudsaken för dem är att de får tittare (och därmed reklamintäkter).

Det är ju samma sak med tidningarna. De är helt ointresserade av att förmedla korrekta och intressanta nyheter, deras mål är att dra in pengar (d.v.s. sälja lösnummer).

Det är väl ändå underförstått, hur skulle de kunna lägga 17 mille om de inte fick in pengar? De är ju komersiella, inget underligt i det!
Hans inlägg lät som om allt var uppgjort från början och att det inte handlade om en tävling...
 
Re: Reklam

XPAT; sa:
Det är väl ändå underförstått, hur skulle de kunna lägga 17 mille om de inte fick in pengar? De är ju komersiella, inget underligt i det!
Hans inlägg lät som om allt var uppgjort från början och att det inte handlade om en tävling...

Han skrev ju att de tror att de "bara" är med i en tävling. Inte att de tror att de är med i en tävling.

Tävlingen är ju bara en "ramhandling" för att motivera deltagarna. Det är ett skitsmart drag, för vad skulle det kosta att hyra in skådisar som skulle vara "i tjänst" dygnet runt? (Det skulle nog inte ens gå att hyra in skådisar för sånt, arbetstidslagstiftningen skulle sätta käppar i hjulet:)

Nu kommer de undan med att betala folks omkostnader under tävlingstiden och en blygsam prissumma (blygsam i förhållande till vad resten av grejerna kostar).

I På rymmen gjorde de ju det hela extra smart, där fick ju deltagarna sköta filmandet själva också! Snacka om att spara in pengar. (Fast det ändrade de väl på andra säsongen om jag inte minns fel.)

Man kanske skulle hitta på en dokusåpa som handlar om att göra den bästa filmningen av de övriga deltagarna? Då behöver man bara nån som klipper ihop det:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fibbla NAMNLISTA-CAMP MOLLOY Multisport 145
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81
xtrem Camp Malloy Multisport 6
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
XPAT Letar efter en tävling Multisport 0

Liknande trådar