Camp Molloy efter ett tag....

björner; sa:
Det är lite långsamt tempo i programmet, och därmed avstressande att se på. En stor skillnad från andra dokusåpor är att det verkar vara vanliga trevliga omtänksamma och hyfsat stabila typer som är med, inte den vanliga blandningen av psykopater och personer som till varje pris vill bli någon.
Dessutom är det säkert lättare att hålla humöret uppe när man slipper svälta som i Robinson.
Några risker har jag inte sett, förutom att grabbarna vill leka med ormar, och att någon tjej brukar vricka foten strax efter start på första etappen.
Lite underligt ser det ut med omedelbar läkarhjälp för en liten stukning, men förklaringen till denna overkill är väl att han finns nära tillgänglig. Skulle man stuka sej på fjälllvandringen, så inte ringer man fjällräddningen det första man gör, utan känner efter om det är brutet, vilket är lätt, och sen gör man så mycket man kan, ev tejpar lite.
Risken är att vi fostrar en generation av hjälpsökande veklingar.
Det skulle vara kul att delta. Tuffa tävlingar dock.

Det är knappast vanligt att det förekommer psykopater i dessa program (dokusåpor). Man skall nog vara försiktig med dylika uttalanden.

normalt?

Medge att det krävs en speciell exponerande typ av individ för att upplåta veckor av sitt liv för att leka och tala om andra deltagare, i massmedia.
Som förtitalist kan jag jag möjligen acceptera sextitalister. Skämt åsido. Men taskiga orienteringskunskaper, säkert utvalda, för spänningens skull, leder inte till intressantare program. Jag har bara sett två sammandrag, men de gav mig träsmak, trots luftrörsproblem.
Jag är övertygad om att friluftsliv och multisport kan säljas som koncept på sympatiskare sätt. Men är det det som dokussåorna vill och åsyftar?
Sannorlikt är det så att packningsomfång är bestämt utifrån kamera och ljudmannabehov.
Att springa och dessutom fel är inte speciellt upphetsande.
Måhända uppföljaren, med värmekamera om natten, leder till högre tittarsiffror? Inte den här gubben i varje fall.
En friluftsmänniska ser otast inte ut som en kroppsbyggare, men onekligen ger det andra associationer.
Att man nu kan köpa sin egen äventyrsresa till CM visar väl möjligheterna!
Själv nöjer jag mig med en naturdemonstration i morgon, vädret lär inbjuda till picknick

normalt?

Medge att det krävs en speciell exponerande typ av individ för att upplåta veckor av sitt liv för att leka och tala om andra deltagare, i massmedia.
Som förtitalist kan jag jag möjligen acceptera sextitalister. Skämt åsido. Men taskiga orienteringskunskaper, säkert utvalda, för spänningens skull, leder inte till intressantare program. Jag har bara sett två sammandrag, men de gav mig träsmak, trots luftrörsproblem.
Jag är övertygad om att friluftsliv och multisport kan säljas som koncept på sympatiskare sätt. Men är det det som dokussåorna vill och åsyftar?
Sannorlikt är det så att packningsomfång är bestämt utifrån kamera- och ljudmannabehov.
Att springa och dessutom fel är inte speciellt upphetsande.
Måhända uppföljaren, med värmekamera om natten, leder till högre tittarsiffror? Inte den här gubben i varje fall.
En friluftsmänniska ser otast inte ut som en kroppsbyggare, men onekligen ger det andra associationer.
Att man nu kan köpa sin egen äventyrsresa till CM visar väl möjligheterna! Kanske skulle man börja i branschen och sälja turer utanför asfalten...... det verkar behövas....
Själv nöjer jag mig med en naturdemonstration i morgon, vädret lär inbjuda till picknick.

Go tur

Johan K

crazy; sa:
Det är knappast vanligt att det förekommer psykopater i dessa program (dokusåpor). Man skall nog vara försiktig med dylika uttalanden.

OK, jag erkanner allt och lite till! Det var en klar overdrift.
Det kan nog, som du papekar, vara klokt att undvika overdrifter i skriven text eftersom det finns enstaka lasare som tar dom bokstavligt.
Sjalv ser jag dock ingen anledning att uttrycka mej annorlunda i fortsattningen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fibbla NAMNLISTA-CAMP MOLLOY Multisport 145
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81
xtrem Camp Malloy Multisport 6
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
XPAT Letar efter en tävling Multisport 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg