Camp Molloy efter ett tag....

på 60-talet gjordes båtarna av trä och männen av stål, den enda betydelsen ordet fikus hade var att det var en växt... *snyft*
 
Packning

bash; sa:
Jag undrar också varför de har så förbannat mycket packning med sig ut. Det ser ju ut som om de ska ut på en två veckors vandring.
Och varför använder de just de Haglöfssäckarna (vet att de produktplacerar men varför just den ryggan?)

Förmodligen har de grymt mycket packning med sej dels för att de skall ta sej till övernattningsstället, dels för att vatten väger rätt mycket och dels för att reglerna säger så för att försvåra tävlingen.
 
FJS90/91; sa:
på 60-talet gjordes båtarna av trä och männen av stål, den enda betydelsen ordet fikus hade var att det var en växt... *snyft*

Själv född på 80-talet. Till skillnad från männen på 60-talet som gjordes av stål så är vi på 80-talet gjorda av aluminium :) Utvecklingen går framåt! På gott och ont.
 
A.S.; sa:
Själv född på 80-talet. Till skillnad från männen på 60-talet som gjordes av stål så är vi på 80-talet gjorda av aluminium :) Utvecklingen går framåt! På gott och ont.

hur vad det nu med aluminium? mjukt och utan tyngd?..hehe (du skulle ha valt titan)

;)
 
FJS90/91; sa:
A.S.; sa:
Själv född på 80-talet. Till skillnad från männen på 60-talet som gjordes av stål så är vi på 80-talet gjorda av aluminium :) Utvecklingen går framåt! På gott och ont.

hur vad det nu med aluminium? mjukt och utan tyngd?..hehe (du skulle ha valt titan)

;)
Nej, det är aluminium vi 80-talister är gjorda av. Därför vi är vältränade men går sönder lite för ofta:)
 
Undra vad vi bortglömda 70-talister är gjorda av.

Kanske platina? Vackert att se på men ack så skört.

Förmodligen skulle man nog jämföras med någon pissig legering.....
 
Spännande läsning dethär... Från om Camp Molloy är sevärt till om det var bättre förr än nu och det ständiga generationsförståelseproblemet...

Kanske finns sånt som CM nu, för dem som tyckte det var bättre förr med ett lite slitigare liv kan tävla, och för dem som är glada och nöjda med att livet är lätt som sitter i soffan och kollar på??? Alla nöjda och glada!?

Jag har hört att 80-talisterna är den "härmande" generationen... så det är säkert någon annans åsikt jag har skrivt här :eek:)
 
jag vikarierade under två dagar på min gamla skola som idrottslärare. Det var rätt skoj, men när man skulle tvinga ett gäng teknikelver att gå ut och springa i spåret trots att det regnade lite så hotade de att slå ut min dator med nåt jävla virus :) Det blev att man fick ge sig...! Ja ja, dagens ungdomar.
 
I blame the parents

Får helt enkelt skylla på alla föräldrar som inte tar mig sig sina småttingar ut i naturen utan låter bollibompa och björne sköta jobbet.
Klart generationer växer upp med skört pannben och en gnällattityd så fort det blir lite fuktigt utanfor dörren, om inte far och mor tar med sig kottarna ut i naturen på äventyr.
 
Re: I blame the parents

bash; sa:
Får helt enkelt skylla på alla föräldrar som inte tar mig sig sina småttingar ut i naturen utan låter bollibompa och björne sköta jobbet.
Klart generationer växer upp med skört pannben och en gnällattityd så fort det blir lite fuktigt utanfor dörren, om inte far och mor tar med sig kottarna ut i naturen på äventyr.

Det ligger nog en hel del sanning i det!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fibbla NAMNLISTA-CAMP MOLLOY Multisport 145
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81
xtrem Camp Malloy Multisport 6
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
XPAT Letar efter en tävling Multisport 0

Liknande trådar