Jamen, höften vilar ju på nedre delen av liggunderlaget. Jag sover ofta på sidan och problemet är aldrig liggunderlaget som jag ser det. Däremot kan det bli problem om marken är ojämn, lutar dumt eller annat. Men det får man ju försöka utreda innan man väljer tältplats. (Hur jag gör? Efter att ha hittat en tänkbar plätt lägger jag mig på backen - på rygg och på sidorna. Enda sättet att få veta innan.) Att jag skrev att jag kanske skulle ha köpt hellång (men fortfarande tunn) variant idag berodde på att liggunderlaget, regnplaggen och annat jag stoppat under benen tenderar att fara omkring när jag vänder och vrider på mig under nattens lopp. Men det är inget större problem.
Jag ska väl tillägga några saker. Liggunderlaget (119 cm) låter jag gå till axlarna och som kudde har jag jackan. Eller nåt annat om den skulle vara för blöt. Och under bålen lägger jag min ylletröja. Jag provade faktiskt nyss för att kunna ge dig besked, grejerna ligger ändå utspridda efter en tur nyligen: om jag lägger mig så att underlaget går till axlarna räcker det samtidigt till knäna på mig som är 183 cm.