Då var vi där igen. Så fort man försöker diskutera med dig Goldy_a går du in i någon form av martyrroll. Du får gärna vara med att diskutera... Men ta då diskusionen som uppstår med någon form av mognad. Jag vill inte bråka med dig och det tror jag inte någon annan här vill men du bjuder liksom upp till dans gång på gång på gång. Kan vi inte gräva ner alla stridsyxor och göra ett nytt försök. Man måste få skriva något utan att du känner dig så träffad varje gång. Ja, det är farligt med vissa djur. Ja, man får vara rädd. Ja, alla är rädd för olika saker. Nej, ingen har rätt att säga att den andras rädsla är fel. Rädsla är en egen upplevd känsla och kan inte tolkas av andra. Att vara rädd för björnar är okej. Att försöka förklara för någon hur ovanligt det är att bli attackerad av en björn är också okej. Men som jag skrivit förut, rädsla är en primitiv känsla och inte mottaglig för logiskt tänkande. Så därför kan det vara svårt att ta till sig fakta, oavsett om man vill det eller inte...