Du menar att alla de vargar som setts i villaområden inte är vilda?
Hursom: jag har sett varg både i skog och i villaområde. Väldigt, väldigt nära min egen tomt. Inte bara en gång.
Känner till minst sex vargobsar som inte rapporterats till någon myndighet, varför skulle man liksom? De gör ju ingenting. Dessa sex obsar är alltså enbart i bebyggt område.
Att folk inte ser så många vargar i skogen beror nog mest på att svensken numera spenderar mest tid framför TV:n. Eller för att de inte är själva i skogen, för man liv så är risken stor att man inte ser ett enda djur. Jag är nästan alltid själv i skogen. Numera väljer jag att alltid låta djuren få vetskap om min ankomst, vind osv. Ibland inte, spänning är ju kul ibland.
Är dock övertygad om att de vargar som ser villor som sitt habitat kommer att se några tält där det finns en hund som platser som bör undersökas. En hund är ju gott, liksom. Det säger ju våra forskare numera är helt naturligt (vilket det ju är och sålunda är hela vargfrågan idiotisk från ruta ett...)
Sen om man bör vara rädd eller inte, det är kanske en annan fråga. Jag är inte rädd. Men jag skulle inte vilja att min systerdotter tältade i vargreviret med sina kompisar och hundar, som de brukat göra. Trist som fan, men jag vet vad en varg är.