Allemansrätten

Hur hade du då tänkt gå till väga? Ty av mig får du inte informationen - av förklarliga skäl!
/Niklas

Hört talas om fastighetsregistret? Eftersom vi härinne har ditt namn så är det ju bara att hälsa på hos lantmäteriet så är den saken ordnad med ett musklick och är inte fastigheten skriven i ditt namn så kan skattemyndigheten räta ut ev. frågetecken. Alla uppgifter är nämligen offentlig handling om du nu inte visste det innan.
 
Hört talas om fastighetsregistret? Eftersom vi härinne har ditt namn så är det ju bara att hälsa på hos lantmäteriet så är den saken ordnad med ett musklick och är inte fastigheten skriven i ditt namn så kan skattemyndigheten räta ut ev. frågetecken. Alla uppgifter är nämligen offentlig handling om du nu inte visste det innan.

Och hur vet du att jag använder korrekt namn?
/Niklas
 
Nu är vi där igen, du lever ju i en fantasivärld, du vill ha till en förändring, det innebär inte att denna förändring har skett. Hugo awards kanske?

Snarare är det du som förnekar fakta. När du är i annans skog, så kan du förstöra värden för stora belopp för markägaren. Förvisso oförenligt med allemansrättens principer, men ändå! Dessutom har du i praktiken stor chans att undgå straff för detta, något jag djupt beklagar.
/Niklas
 
Snarare är det du som förnekar fakta. När du är i annans skog, så kan du förstöra värden för stora belopp för markägaren. Förvisso oförenligt med allemansrättens principer, men ändå! Dessutom har du i praktiken stor chans att undgå straff för detta, något jag djupt beklagar.
/Niklas

Men du kör ju med fria fantasier. Jag använder allemansrättten. bara för att jag rent tekniskt kan elda upp skogen och antagligen klara mig från straff så inebär det inet att jag gör det elelr att jag får det.

Sluta fantisera nu. ingen leker med dina pengar. du vill ha en förändring, men innan den sker så är det endast önskemål från din sida, inget annat. hur mycket du än tjatar så blir dina önskemål inte fakta. (iallafall inte som en följd av ditt tjat)
 
Men du kör ju med fria fantasier. Jag använder allemansrättten. bara för att jag rent tekniskt kan elda upp skogen och antagligen klara mig från straff så inebär det inet att jag gör det elelr att jag får det.

Sluta fantisera nu. ingen leker med dina pengar. du vill ha en förändring, men innan den sker så är det endast önskemål från din sida, inget annat. hur mycket du än tjatar så blir dina önskemål inte fakta. (iallafall inte som en följd av ditt tjat)

Jag fantiserar inte, utan håller mig till kalla fakta. Voe tacksam om du också kunde hålla dig till fakta istället för fria

Du påstår att du använder allemansrätten, när du i själva verket använder andras egendom och därmed leker med andras pengar.
/Niklas
 
Jag fantiserar inte, utan håller mig till kalla fakta. Voe tacksam om du också kunde hålla dig till fakta istället för fria

Du påstår att du använder allemansrätten, när du i själva verket använder andras egendom och därmed leker med andras pengar.
/Niklas

Förnekar du nu alltså allemansrättens existens?
 
Nix, jag förnekar inte att allemansrätten idag medger att privatpersoner idag tillåts leka med andras egendom och pengar. Jag hoppas dock att allemansrättens dagar på privatägd mark snart är räknade.
/Niklas

Ok, då har vi det utrett. Problemet är ju att vi inte ser lika där alls. I och med att allemansrätten finns så anser jag inte att min passage i din skog är en lek med dina pengar. Du lifer inte skada av min passage enligt nuvarande lagstiftning. Om du vill påskina det så är det ju en förändrad lag du byggr det på, dvs inte de fakta som gäller idag (notera att jag här ger blanka fan i hela debatten om allemansrättens ålder (och att detta inte betyder att jag ger dig rätt i den frågan helelr, jag bara anser den irrelevant )).

Enligt dagens lagstiftning kan du inte hindra min passage. Då kan det ju knappast vara en lek med dina pengar. Om du får till en förändrad lagstiftning kan det kanske bli så, men jag betvivlar det starkt.

Funderat över hur majoritetsbeslut fungerar? Hur många röstberättigade och hur många markägare var det nu det fanns i Sverige?
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg