Då kommer jag osökt att tänka på en ide till en ny tråd: " Behövs licens för att diskutera jakt?"
Bra ide och så gör vi extremt hårda regler så ingen blir medlemar. Då slipper jag läsa idiotiska inlägg som ska verka seriösa. Faktum är att det är inte första gången du kommer med inlägg som att rovdjur är värre än jägare. Om du inte trollar då så blir jag lite nervös.
Rovdjur jagar bytes djur. Jägare jagar alla djur. Hur du än ser på saken rovdjuren jagar för att överleva. DU jagar för att gillar det inget annat. För det är vi människor (inte bara jägare) som förstört förutsättningar att leve normalt. Men naturen klarar sig bra mycket bättre än ni jägare tror.
Vi behöver faktiskt jägare för ibland är naturen så skadad att den inte kan ta hand om sig själv.
Typ 1% av dagen jägare behövs resten är för många.
Ni är bara jävligt rädda att varg och lo tar era vilt som ni föder på vintern för att skuta på hösten.
Varför inte låta bli att utfodra och inte jaga. Då blir det balans igen. Naturen tar och ger.
Eller bara erkänna att det är en hobby och intresse som tex klättring eller fågelskådning.
Ni gillar att döda. På riktigt jag har inget emot det tycker faktiskt att ni ska få fortsätta. Men ni bör också inse att ni inte kan få allt. Alla måste anpassa sig ty alla har olika intressen.(för att hålla sig till den riktiga tråden.)
Nä in med en licens för att få diskutera över huvud taget.
Fast jag gillar faktiskt dig "aktiv-jägare" väldigt mycket, för du blir liksom en talesman för alla jägare. Frågan är bara vem som vinner på det.