Om ett event bolag missbrukar allemansrätten på vilket sett blir det okej för dig att missbruka den?Det är en sak som också går över mitt förstånd att jag kan starta en friluftseventfirma och använda av annan näringsidkare ägd mark till att bedriva en inkomstbringande verksamhet där markägaren inte kan ens kräva ersättning för en soptunna, än mindre för slitaget som sånt markbrukande medför.
Jag misstänker starkt att skulle jag starta en verksamhet och utan att fråga ockupera grannens skogslada som står tom och använda den som verkstadslokal till att reparera grannskapets maskiner i så skulle han nog inte hoppa jämfota av lycka, precis samma förfarande är det ju när AB Multievent arrangerar flottfärder, vildmarkscamping, mountainbikeevents mm.mm. på annans mark men lutar sig mot allemansrätten. Det är såna företag som förstör för oss skogsmullar, samt vissa inskränkta både markägare och skogsmullar som inte vill förstå vad allemansrätten står för.
Det händer att jag tältar både 2 och flera nätter på samma plats men varken markägare eller andra vet att jag är där, dom ser varken mig eller spåren efter mitt läger. Inte störa-inte förstöra!
Du är ju inte direkt ensam om att tänka så. (här skulle jag ha skrivit div. kraftuttryck men jag har slutat med sånt)
Jag tänker lite som du. Men jag vill behålla allemansrätten som den är. Inför lag och straff på "du skall inte" punkterna. På både enskilda och näringsverksamheter. De som sköter sig skall få fortsätta med de de sysslar med. Och de som missköter sig borde få naturförbud.folk här verkar inte förstå att jag vill skydda allemansrätten genom att lagföra delar av den..
nu vet jag att du trollar
Det är ju inte bara han som trollar i denna tråd, så jag har anlitat några killar för att lösa detta...
The troll hunter!
TROOOOOOLL !!!!!! RUN FOR FAAN!!!!