Nu tycker jag faktiskt att du är helt ute och cyklar. Först "frågar" du om saker du redan vet "rätt" svar på enligt dig själv. Sen verkar du påstå att de som gör saker själva och bor själva är konstiga. Och nu skriver du "ni" om vi svenskar som att vi är någon homogen grupp...
Och det där om "- Och där finns en sanning! Äntligen fått jag ett ärligt svar!". Som att alla andra ljuger eller vad menar du? Jag har inte svårt att förstå att du hamnar på kant med andra om du kör den här stilen på jobbet.
Och det där om "- Och där finns en sanning! Äntligen fått jag ett ärligt svar!". Som att alla andra ljuger eller vad menar du? Jag har inte svårt att förstå att du hamnar på kant med andra om du kör den här stilen på jobbet.
- Det har jag fått en annan efrafenhet här i Sverige på ett stort företag - att ni tycker inte om "udda" människor, som vill inte tänka som de andra. Alla skulle tänka på samma sätt. Om man vill inte t.ex. följa med att gå och fika (på jobbet), då kommer de andra och frågar: "vad är det för fel med dig?". Så, det, att jag vill inte gå och äta tårta 10e gången på jobbet - det tycker de att det är fel.
Man blir som "en vita kråka" om man tänker annorlunda och blir mobbad på en gång. Alla skulle tänka som de andra. Inte populärt att ha sin åsikt här.
(vill inte nämna förstås det företaget, men det är ett statlig företag, där jobbar 500 männ. och 90-95% svenskarna bara).