Att skapa ett outdoor-märke - sista delen
Sextonde och sista delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra".
Av: Norra
Det har nu gått några veckor sedan det senaste inlägget här på utsidan och detta inlägg blir det sista i vår serie.
Mycket har hänt den senaste tiden och en av det hittills största milstolparna i Norras korta historia är att produktionen av vår första produkt, byxan Ljung, äntligen har anlänt.
Det har gått nästan ett och ett halvt år sedan de första skisserna på byxorna gjordes, och över 7 månader sedan alla supportrar på Kickstarter gjorde produktionen möjlig. Utan alla er hade detta aldrig blivit verklighet!
Byxorna ser precis lika bra ut som vi hoppades, och det känns väldigt kul att äntligen kunna leverera byxan. Eftersom detta var första gången vi fick en produktionsleverans var det många bitar som skulle falla på plats när alla förordar skulle packas om och skickas ut. De första dagarna inspekterade vi och packade om över 300 par byxor som sedan skickades ut till kunder världen över. Nu har vi även ett litet lager av Ljungbyxan tillgänglig på vår hemsida.
Nu fortsätter vi med nästa produkt, som blir en t-shirt i merinoull och tencel, som stickas i Sverige och sys i Lettland och vi kommer att fortsätta blogga om vår fortsatta resa på vår hemsida.
Det har varit otroligt roligt att ha fått chansen att dela med sig av utvecklingen här på Utsidan, och det är väldigt kul att få höra vad ni läsare tycker. Det har varit många olika steg och beslut som tagits för att få fram byxan Ljung och all input som vi har fått på vägen har varit ovärderlig.
Om ni är intresserade av att fortsätt följa resan så fortsätter bloggandet på engelska på www.norraoutdoor.com/blog
För mer bilder och inspiration följ gärna Norra på facebook: www.facebook.com/norraoutdoor och instagram: @norraoutdoor
Ser fram emot ert segertåg genom friluftsvärlden.
Mvh
Jacob